متولیان ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و معتادان متجاهر در استان کرمان مشخص شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان معتادان متجاهر را از چالش‌های استان کرمان دانست و بیان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متولی ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر است و سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص باید وظایف خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز هفتم مهرماه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان اظهار کرد: معاونت پیشگیری در استان کرمان جزء معاونت‌های فعال در کشور است و مورد تقدیر و تشکر معاونت قوه قضائیه قرار گرفته است.

به گفته وی، در شش ماهه اول امسال حدود ۱۱۲ جلسه شورای پیشگیری در سطح استان برگزار شده که بیش از ۶۰۰ مصوبه داشته و حاصل آن روند کاهش جرائم بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تفاوت آمار سرقت در دادگستری و نیروی انتظامی بیان کرد: دلیل آن در عناوین مجرمانه است اما مهم این است که باید از همه ظرفیت‌ها در راستای کاهش سرقت استفاده شود.

به گفته وی، اتباع بیگانه در استان کرمان مسئله وشاخص بسیار مهمی در تامین امنیت استان و کشور است. اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند و اقدامات خوبی در این زمینه در دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

حمیدی معتادان متجاهر را از دیگر چالش‌های استان کرمان دانست و بیان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متولی ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر است و سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص باید وظایف خود را انجام دهند.

به اعتقاد وی، کارگاه‌های ضایعاتی به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند و وجود ۵۰۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان مشکل است و کارگاه‌هایی که مجوز فعالیت ندارند، باید پلمب شوند و کارگاه‌های دارای مجوز باید در زمینی که شهرداری زیرساخت‌های آن را آماده کرده، منتقل شوند زیرا این کارگاه‌ها جزء صنوف مزاحم هستند.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان کرمان، شهرداری متولی ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی است و سایر دستگاه‌ها به شهرداری در این زمینه کمک کنند.

«شهر کرمان حداقل به ۵۰۰ دوربین پایش تصویری مجهز شود بنابراین سایر دستگاه‌ها برای تحقق این امر همکاری لازم را انجام دهند.» این مطلب را حمیدی در این نشست گفت.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهکار بانکی حقیقی و حقوقی در استان شناسایی شده و این بیت المال است و باید این مطالبات وصول شود. همچنین باید بین بدهکارانی که تسهیلات دریافتی را در بازارهای کاذب سرمایه‌گذاری کرده‌اند با بدهکارانی که در بخش تولید هزینه کرده‌اند، تفاوت ایجاد شود.

حمیدی به «بررسی وضعیت نماد» نظام مراقبتی دانش آموزان نیز گریزی زد و گفت: باید به قشر نوجوان و جوان توجه بیشتر شود و این طرح با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان چند سال پیش آغاز شد که در ابتدا به خوبی اجرا می‌شد اما متاسفانه چند سالی این طرح در آموزش و پرورش مغفول مانده است و جدیت لازم در اجرای این طرح ندارند.

وی تاکید کرد: بایستی هماهنگی لازم بین آموزش و پروش و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ایجاد شود و از دانش آموزان و جوانان غافل نشویم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070705351
  • خبرنگار : 50189