اعتصاب و تظاهرات سراسری اسپانیایی‌ها در حمایت از فلسطین

اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی اسپانیا در اعتراض به نسل‌کشی و اشغالگری رژیم صهیونیستی یک اعتصاب سراسری را ترتیب دادند.

به گزارش ایسنا، بیش از ۲۰۰ سازمان غیر دولتی و اتحادیه اسپانیا از روز جمعه یک اعتصاب ۲۴ ساعته سراسری را با شعار «اعتصاب علیه نسل‌کشی و اشغال‌گری در فلسطین» به اجرا گذاشتند.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، در ضمن اجرای این اعتصاب سراسری تظاهرات‌هایی در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا و شهرهای بزرگی نظیر بارسلونا و بیلبائو برگزار شد. اتحادیه‌های دانشجویی نیز در این اعتصاب و تظاهرات ضد صهیونیستی مشارکت داشتند.

این اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی از دولت اسپانیا خواستند فورا روابط دیپلماتیک، تجاری و نظامی را با تل‌آویو قطع کرده تا در پاکسازی قومیتی که رژیم صهیونیستی به اجرا درآورده شریک نشوند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در اسپانیا

اتحادیه‌های مذکور همچنین برای تظاهرات‌ در مقابل کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات نظامی و همچنین ساختمان وزارت امور خارجه اسپانیا در شهر مادرید فراخوان دادند.

«کارمن آرنیز» یک مقام ارشد اتحادیه موسوم به «کنفدراسیون سراسری کار» که از سازمان‌دهندگان اعتصاب است، گفت: «ما این اعتصاب را با پشتیبانی خیلی از سازمان‌های غیردولتی ترتیب دادیم تا به مطالبات کارگران فلسطینی پاسخ داده شود.»

آرنیز تاکید کرد: «بزرگترین اقدامی که ما به عنوان اتحادیه‌های تجاری می‌توانیم اتخاذ کنیم اجرای یک اعتصاب سراسری است. چنین اعتصابی شاید نمادین باشد اما اقدامی چشمگیر است.»

او بیان کرد: «پیامی که ما می‌خواهیم برای دولت اسپانیا و جهان بفرستیم این است که تمامی روابط را اسرائیل قطع و اسرائیل را به خاطر نقض تمام عیار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر محکوم کنند.»

او همچنین بر لزوم ادامه دادن به فعالیت‌های اعتراضی در سراسر جهان در راستای پشتیبانی از فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070705335
  • خبرنگار : 71415