درپی بارش‌های رگباری اعلام شد

اعلام آماده‌باش توسط ستاد مدیریت بحران استان اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش این ستاد درپی هشدار بارش‌های رگباری در استان، بخصوص مناطق غرب، شمال و شرق اصفهان از بعدازظهر امروز خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها از امروز (۷ مهر ماه) تا یکشنبه (۸ مهر ماه) بارش باران، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای خواهیم داشت. همچنین کاهش نسبی دما در این مدت‌ زمانی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در ارتفاعات مناطق غرب، شمال شرق و مرکز استان، شهرستان‌های اردستان، نایین، نطنز، کاشان، اران و بیدگل، انارک، بادرود و چوپانان خواهد بود. برای مناطق مرکزی و اصفهان رگبارهای بارشی پیش‌بینی و هشدار زرد داده شده است.

او تاکید کرد: مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌هاست.

وی توضیح داد: آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌ راه، جمعیت هلال‌ احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌هایامداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها اهمیت دارد. بر همین اساس، به تمام آن‌ها اعلام آمادگی داده‌ایم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه‌ به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی‌ شدن مسیل‌ها و کاهش میدان‌ دید، بیان کرد: استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده‌ به‌ کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی، جاده‌ها، راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی در این ایام ضرورت جدی دارد.

شیشه‌فروش اظهار کرد: تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌ احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری، پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری نیز در برنامه‌های این مدت است.

او با تأکید بر خودداری از انجام سفرهای غیرضروری، بیان کرد: در محورهای سیل‌گیر اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی ضرورت دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستایی و عشایری که در معرض خطر سیل هستند نیز از جمله مسائل پیش رو در این دو روز است که نباید مورد غفلت قرار گیرند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070705289
  • خبرنگار : 50666