معاون آموزشی دانشگاه عنوان کرد

توسعه رشته‌های تقاضامحور از برنامه‌های دانشگاه کشاورزی خوزستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به مهمترین برنامه‌های آموزشی این دانشگاه گفت: با توجه به وجود صنعت نیشکر و برنامه‌ریزی جهت توسعه مزارع وسیع اکالیپتوس و صنایع جانبی آن مطابق برنامه هفتم توسعه، پیگیر اخذ مجوز برای رشته‌های جدید و بین رشته‌ای هستیم که بتواند نیاز استان را در نیروی انسانی مرتفع کند.

حسین جوینده در گفت و گو با ایسنا، در مورد مهمترین برنامه‌های آموزشی دانشگاه، اظهار کرد: با توجه به وجود صنعت نیشکر و برنامه‌ریزی جهت توسعه مزارع وسیع اکالیپتوس و صنایع جانبی آن مطابق برنامه هفتم توسعه، پیگیر اخذ مجوز برای رشته‌های جدید و بین رشته‌ای هستیم که بتواند نیاز استان را در نیروی انسانی مرتفع کند.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضا محور بودن این رشته‌ها، دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند سریعا جذب بازار کار شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی گفت: با توجه به اهمیت توسعه فناوری و تکنولوژی و نقش موثر هوش مصنوعی در توسعه آن، به‌روزرسانی برنامه‌های آموزشی دانشگاه با جدیدترین دستاوردهای علمی هوش مصنوعی از دیگر برنامه‌های آموزشی است.

جوینده با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط سازنده با صنایع، بیان کرد: ارتباط هر چه بیشتر با صنعت از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و عقد قرارداد جهت اجرای پروژه‌های موردنیاز صنایع استان توسط اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولیدی محصولات لبنی در دانشگاه گفت: با توجه به بهره‌برداری از این واحد، دانشجویان و شهروندان می‌توانند از محصولات آن بهره ببرند. از سویی بستر مناسبی برای آموزش عملی و مهارت‌آموزی دانشجویان رشته صنایع غذایی جهت افزایش تخصص و جذب راحت‌تر در بازار کار است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070705284
  • خبرنگار : 50300