پیشکسوت سپاهان مطرح کرد:

این فوتبال کمرشکن است / سپاهان بازیکن راهگشا ندارد

پیشکسوت فوتبال اصفهان و مدرس AFC گفت: تیم سپاهان بازیکنی که بتواند بعضی از زمان‌هایی که تیم به مشکل برمی‌خورد، راه‌هایی برای تیم باز کند را ندارد. بارها در خصوص سپاهان صحبت کرده‌ایم اما گوش شنوایی وجود ندارد. این بازی بسیار کند و ضربات اضافی، کمر تیم را شکسته است.

مجتبی توتونی در گفت‌وگو با ایسنا پس از شکست طلایی‌پوشان در فولادشهر برابر تراکتور با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: سپاهان در چندساله گذشته تا به امروز تیم بسیار با کیفیتی بوده است، چرا که بازیکنانی از بهترین‌های ایران همچون استقلال و پرسپولیس دارد و توانسته بهترین امکانات و هزینه‌ها را داشته باشد. همچنین این تیم نتوانسته انتظارات هواداران خود را برطرف کند، به دلیل اینکه کیفیت مناسب و برنامه مشخصی در مقابل یک تیم ۱۰نفره هم مشاهده نمی‌شود. قطعا تمام این عوامل ناشی از عملکرد کادر فنی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ سپاهان در خط هافبک این است که یک بازیکن خلاق و پاسور قوی خوب ندارد که به جلو بازی کند، افزود: تیم سپاهان بازیکنی که بتواند زمان‌هایی که تیم به مشکل برمی‌خورد راه‌هایی برای تیم باز کند را ندارد. سال گذشته در این زمان‌ حسینی‌نژاد بود که با حرکت فردی خلاقانه بسیاری از مسائل را حل می‌کرد.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال اصفهان با اشاره به اینکه تیم سپاهان در پست‌ها مشکلی ندارد اما معتقدم هافبک خلاقانه‌ی خوبی در پشت مهاجم ندارد، ادامه داد: سپاهان سه هافبک مرکزی با برایان دابو، محمد کریمی و انزونزی دارد که این سه بازیکن نوع فوتبال شبیه به یکدیگر دارند. در واقع بازیکنانی نیستند که در باکس قرار بگیرند و در حمله به تیم کمک کنند. ما هافبک‌های میانه این شکلی را بازیکنان باکس تو باکس عنوان می‌کنیم.

توتونی در پایان خاطرنشان کرد: یک بازیکن می‌تواند تیم را روانه حمله و یکی دوتا ضربه اضافی پرتاپ کند که تیم حریف سازمان پیدا کند. باید بگویم شرایط سپاهان را خوب نمی‌بینم و باید ببینیم که چه ایده‌هایی از سمت کادر فنی و مدیران ارائه می‌شود و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070705212
  • خبرنگار : 50653