در واکنش به نامه ممنوعیت وزارت ورزش

نصیرزاده: هیچ دوره مربیگری را در کیش برگزار نکردیم/ این فضاسازی‌ها انتخاباتی است

رییس فدراسیون بدنسازی مدعی شد این فدراسیون هیچگونه دوره مربیگری بین المللی در جریان مسابقات قهرمانی جهان در کیش برگزار نکرده است.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با ایسنا، درباره نامه وزارت ورزش مبنی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه دوره مربیگری توسط فدراسیون بدنسازی، اظهار کرد: فدراسیون بدنسازی و همه فدراسیون های ورزشی تابع سیاست های حاکمیت هستند و وزارت ورزش هم به عنوان نهاد حاکمیتی هر موقع موضوعی را به ما ابلاغ می کند انجام می‌دهیم. ما سعی کردیم از این فرصت خوبی که بوجود آمده و اساتید صاحب نامی که اینجا حضور دارند استفاده کنیم. به عنوان مثال ادواردو نایب رییس فدراسیون جهانی از اکوادور یکی از اساتید این حوزه است یا رییس فدراسیون برزیل که یک خانم است تجربیات بسیار خوبی در کاندیشنینگ یا بدنسازی دارد، جایی که بانوان ما همیشه در آن ضعف دارند.

رییس فدراسیون بدنسازی افزود: ما سعی کردیم از این فرصتی که ایجاد شده و این‌ها که با هزینه سنگین به ایران آمده‌اند استفاده کنیم و یک نشست هم‌اندیشی و همایش بین‌المللی برگزار کنیم. به همین دلیل نیز کلیه مجوزهای لازم را از وزارت ورزش گرفته بودیم. البته دوستان‌ گمان کردند قرار است در کیش دوره مربیگری بین المللی هم برگزار شود. البته چنین قصدی هم داشتیم و می خواستیم دوره مربیگری بین المللی که قرار بود در مشهد برگزار شود را در حاشیه مسابقات جهانی در کیش برگزار کنیم اما این کار را انجام ندادیم و هیچ دوره‌ای در کیش که منتج به صدور مدرک مربیگری شود را برگزار نکردیم و تنها همایش بین‌المللی داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف یعنی هیچ مدرک مربیگری در جریان دوره‌های برگزار شده در کیش صادر نشد، تاکید کرد: در همایش کسانی که مقاله ارائه دادند و کسانی که شرکت کردند قطعا گواهی آن‌ها با امضای رییس فدراسیون جهانی و دبیر علمی همایش صادر می‌شود.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که چه مشکل قانونی در برگزاری این دوره ها توسط فدراسیون بونسازی وجود دارد، گفت: از نظر ما نقص و مشکلی نیست. اختلاف سلیقه‌ای بین ما و دفتر استعدادیابی و آموزش های پایه وزارت ورزش وجود دارد. ما چندین‌بار مکاتبه کردیم و خواستیم عیب کار ما را بگویند. البته شخص دیگری نامه را زده است. مکاتبه‌ای با ما نمی‌شود و ما نمی‌دانیم اصلا مدیر کل این بخش چه کسی است. فکر می‌کنم این موضوع به مدیریت و برنامه‌ریزی تفویض شده است. ما با این‌ها مکاتبه کردیم و چند ماه قبل گفتیم اگر موضوعی هست بگویید.

رییس فدراسیون بدنسازی با انتقاد از انتشار این نامه که توسط وزارت ورزش صادر شده است، گفت: اینکه بیایند در روز برگزاری مسابقات جهانی نامه‌ای را در فضای مجازی به ما برسانند اصلا کار پسندیده و اخلاقی نیست. این شک و شبهه‌ای که در جامعه پرورش و اندام ایجاد می‌کنند خوب نیست.

نصیرزاده در پایان ادعا کرد: البته طبیعی است که در فضای انتخابات و رقابت هستیم و یکی از همکاران ما که در آن دفتر فعالیت داشته و برای انتخابات فدراسیون بدنسازی هم ثبت نام کرده سعی می‌کند از ظرفیتی که دارد استفاده کند. ما آمادگی هرگونه شفاف‌سازی در این زمینه را داریم و خودمان را تابع قوانین کشور می‌دانیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070705176
  • خبرنگار : 71506