جشن عاطفه‌ها مشق احسان و همدلی بین دانش‌آموزان است

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ابهر گفت: جشن عاطفه‌ها مشق احسان و همدلی و کمک به هم‌نوع بین دانش‌آموزان است.

سیدمهد میرحسینی امروز (شنبه ۷ مهر ماه) در آیین نمادین جشن شور عاطفه‌ها که در سالن شهید باهنر ابهر برگزار شد، با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها، جشن دینی و ملی کشور است، اظهار کرد: این‌ جشن با هدف حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند در مهرماه هر سال برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جشن عاطفه‌ها حس انسان‌دوستی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند، تصریح کرد: این جشن با ایجاد حس نیکوکاری و نوع‌دوستی، باعث می‌شود دانش‌آموزان بتوانند به صورت عملی، کمک به هم‌نوع خود را آموزش ببینند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ابهر با یادآوری اینکه در شهرستان ابهر ۱۲۰۰ دانش‌آموز نیازمند داریم، متذکر شد: امیدواریم به همت خیرین بتوانیم نیازهای تحصیلی این دانش‌آموزان را تامین کنیم تا آنها سال تحصیلی را بدون دغدغه آغاز کنند.

در ادامه این مراسم مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان ابهر با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها، کمک به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت و نیز آشنا ساختن دانش‌آموزان با فرهنگ نیکوکاری و حمایت از نیازمندان جامعه است.

محید مرادی عنوان کرد: در جشن عاطفه‌ها دانش‌آموزان درس نیکوکاری و محبت را می آموخته و تمرین می‌کنند. لذا ما نیز وظیفه داریم پرچم‌دار سوق دادن جامعه به سمت کمک به هم‌نوعان خود باشیم.

وی با بیان آثار و برکات انقاق و اشاره به آیه شریفه هل جزاء الحسان الا احسان؛ آیا پاداش نیکی جز نیکی است؟ ادامه داد: افرادی که به نیازمندان کمک می‌کنند پاداشی جز نیکی دریافت نخواهند کرد و این افراد با انجام عمل انفاق برکت و فراوانی را به خانه خود دعوت می‌کنند و خدای متعال کارشان را رونق می‌بخشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070705158
  • خبرنگار : 50163