مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

مجموع اراضی کشاورزی بروجرد ۷۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ۷۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

جواد گودرزی امروز (هفتم مهر ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این میزان ۳۶ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۶ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف زراعی کشاورزی بروجرد فعالیت می‌کنند، ادامه داد: مجموع سطح کاشت جو آبی و دیم این شهرستان ۱۳ هزار و ۵۵۰ هکتار با تولید حدود ۳۵ هزار تن محصول جو است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: سطح کاشت محصول کلزا در شهرستان ۲۷۵ هکتار در سال زراعی با تولید بیش از ۵۱۱ تن است که با عملکرد بیش از دو تن در هکتار مقام دوم استان از نظر تولید را کسب کرده است.

گودرزی گفت: سطح کشت گندم آبی در این سال زراعی ۶۲۰۰ هکتار با میانگین تولید ۵.۵ تن در هکتار و سطح کشت گندم دیم ۱۱ هزار هکتار با میانگین تولید ۲.۵ تن در هکتار است.

وی ادامه داد: در این سال زراعی ۶۱ هزار تن گندم مازاد در شهرستان از کشاورزان خریده‌ شده که حدود ۵۱ هزار تن توسط مراکز خرید سیلوها به‌صورت تضمینی خرید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه شهرستان در تولید گندم از میانگین عملکرد مقام اول استان لرستان را دارد، افزود: ۱۶۰ هکتار نیز از اراضی این شهرستان به کشت کاملیا اختصاص داده شده و امسال تولید آن ۵۴ تن با میانگین حدود ۳۵۰ کیلوگرم در هکتار بوده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070705021
  • خبرنگار : 50175