/یادداشت/

حال این روزهای جهان‌ خوب نیست...

مدتی است داستان تلخ جنگ کابوس این روزهای کودکان جهان شده است...

دیگر در غزه و فلسطین و لبنان آوای دلنشین لالایی مادران در بسترهای گرم و نرم و امن برای کودکان به گوش نمی‌رسد...

چراکه سالیان سال است که رژیم صهیونیستی بر جهان سایه افکنده؛ خون آشامی بزرگ که کل دنیا را در سیطره خود می‌داند؛ نسل‌کشی بی‌رحم که وحشیانه‌ترین حیوانات هم در برابر ددمنشی و بی‌صفتی آن کم آورده‌اند، نه سازمان ملل را می‌شناسد، نه حقوق بشر را و نه از انسانیت بویی بُرده است و نه مفهوم حق طبیعی زندگی برای کودکان بی‌گناه را می‌داند.

در تمام طول تاریخ بشریت از زمانی که کره زمین شکل گرفت تاکنون، در هیچ نسلی به اندازه سال‌های اخیر جنگ علیه بشریت در قامت وحشیانه اسرائیل شکل نگرفته و امروز می‌بینیم نوار غزه و اکنون لبنان در آماج بمباران‌های مختلف و حملات ۲۴ ساعته نظامیان صهیونیستی، به خاک و خون کشیده می‌شود.

نسل‌کشی اسرائیل به‌جایی رسیده که صدای همه جهانیان را درآورده است؛ از دل آمریکا گرفته تا اعتراضات ساکنان خودِ سرزمین اشغالی به سرکردگان اسرائیل، از اروپا گرفته تا آمریکای لاتین و همه کشورهای جهان اسلام.

و اما یک سالی هست که سهم نوزادان و کودکان غزه از آبی آسمان و درختان سرسبز، فقط صدای مهیب بمباران‌ها و به خاک و خون کشیدن اعضای خانواده و از دست دادن اعضای بدنشان است.

نوزادانی چند ماهه که در گرسنگی شدید و زیر بار ترکش‌ها و خمپاره‌ها چند صباحی دوام نمی‌آورد و کودکانی که خیلی زود «مرد شدن» را تجربه می‌کنند؛ تشنگی و گرسنگی، یتیم شدن زودهنگام و گاهی از دست دادن تمام اعضای خانواده ... کاشانه‌هایی که به تلی از خاک تبدیل می‌شوند و آینده‌ای سیاه و نامعلوم، امروز ارمغانِ تلخ جهان برای نوار غزه و لبنان است...

هرچند سربازان حزب‌الله و مقاومت، پایدارتر از همیشه مقابل زیادی‌خواهی‌های اسرائیل ایستاده‌اند و صحنه مبارزه را هرگز خالی نخواهند کرد.

حال این روزهای جهان خوب نیست، حتی روزهایش هم همچون تاریکی شب در ظلمات انسانیت به سر می‌برد.. سرخط خبرهای کانال‌های مختلف تلویزیون در این روزها و شب‌ها آمار شهدای غزه و لبنان و فلسطین است و تصاویر دهشتناکی که از آوارگی مردم خاورمیانه و مظلومیت بی‌حد و حصار ساکنان این منطقه خبر می‌دهد؛ گویی دیگر اخبار غبار آلود جنگ، برای همه ما عادی شده است!

اکنون دیر زمانی است که غده سرطانی اسرائیل و این دمل چرکین سر باز کرده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که جهان اسلام دست در دست یکدیگر، دنیا را لوث این شیطان خبیث، پاک کنند تا شاید نسیم آزادگی و سرزندگی، دوباره در کرانه‌های باختری، در ویرانه‌هایی که به دست این شیطانِ بزرگ خلق شد، در چشمان غمبار و بهت زده کودکان مظلوم غزه و لبنان، در دستان رو به آسمان مادران فرزند از دست داده و در میان خرابه‌های باقی مانده، باز وزیدن بگیرد.

اینکه رژیم صهیونیستی یک غدّه‌ی سرطانی است و باید از بین برود؛ توصیه قاطع امام خمینی(ره) بوده است و مقام معظم رهبری، تأکید داشتند «نجات فلسطین و غزه و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسأله‌ای است که با مصالح ملت‌های این منطقه سرو کار دارد.  نباید شک کرد که شجره‌ی خبیثه‌ی اسرائیل که هیچ پایه و پایگاه و استمراری نخواهد داشت و بی‌شک نابود خواهد شد.»

در گذری کوتاه به تاریخچه نبرد اسرائیل و حماس در غزه به سال‌های دور می‌رسیم؛ بخشی از نزاع عرب‌ها و اسرائیل از ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید. که در اسرائیل با نام عملیاتی عملیات سرب گداخته و در میان اعراب با نام کشتار غزه یاد می‌شود، این روز در میان بخشی از عرب‌ها به روز کشتار شنبه سیاه معروف شد.

همچنین جنگ ۲۰۲۲ غزه؛ نبردی است میان رژیم صهیونیستی و نیروهای جهادی نوار غزه به رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جنگ پس از ترور فرمانده برجسته گردان‌های قدس، تیسیر الجعبری، در ۵ اوت ۲۰۲۲ توسط ارتش اسرائیل آغاز شد و پس از آن جهاد اسلامی فلسطین حملات موشکی پی‌در پی و شدید را به سمت شهرها و شهرک‌های اسرائیلی انجام داد، که باعث شروع جنگ شد.

و سال گذشته در ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ بود که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه تصویب شده است، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۴۵ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و تمام این روایات و آمار و اخبار از فاجعه ای انسانی در روی کره زمینه خبر می دهد که از نشانه های آخرالزمان است.

کابوس تلخ جنگ‌گویی هرگز تمام شدنی نیست؛ سر خط خبرهای این روزها، حملات مهیب اسرائیل به لبنان است؛ حملات مکرر با ۱۰۰ تن مواد منفجره به ضاحیه، بمباران هولناک و همزمان چند نقطه از محله ضاحیه جنوبی بیروت توسط جنگنده‌های ارتش صهیونیستی طی شب گذشته، ریختن بمب  ۹۰۰ تنی بر سر شعیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام و انتشار تصاویر دریافتی وحشتناک از شهر بیروت در لبنان که با بمب‌های ۹۰۰ تنی مناطق مسکونی را مورد حمله سهمگین خود قرار داد و تعدادی از مردم را به شهادت رساند، گواه زبانه کشیدن آتش سخت جنگ در لبنان است.


این روزها جهان آبستن اتفاقاتی عجیب است؛ این روزها و شب‌ها، مردمان مظلوم زیادی در خاورمیانه به شهادت می‌رسند؛ هرچند برای رزمندگان رشید اسلام و فرماندهان مقاومت؛ شهادت پایان راه نیست، بلکه تولدی دیگر است در جهانی فراتر از آنکه عقل زمینی به ساحت قدس آن راه یابد، شهادت؛ مسیری است که پرتوی نورش عرصه زمان را در می‌نوردد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070705012
  • خبرنگار : 50038