یک عضو جامعه روحانیت مبارز:

استاندار جدید اصفهان برنامه تحولی داشته باشد

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: استاندار آینده اصفهان برای حل مشکلات اقشار مختلف استان و حل مسائل پیش روی اصفهان باید برنامه تحولی داشته باشد.

احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا درباره ملاک‌هایی که باید در انتخاب استاندار آینده اصفهان مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: در مقدمه باید به چند نکته اشاره کنیم؛ نخستین مورد پیشکسوت بودن مردم اصفهان در مبارزه با طاغوت در سال‌های گذشته و به ویژه در دوران انقلاب اسلام است. نکته دوم ظرفیت بسیار فوق‌العاده‌ای است که استان اصفهان در زمینه‌های صنعت، اقتصاد، کشاورزی، دانش‌بنیان، دانشگاه و مسائل دینی و حوزوی دارد. این موارد یک ظرفیت بسیار بزرگی است، به‌طوری که استان اصفهان را معین چند استان دیگر قرار داده‌اند.

وی افزود: استاندار اصفهان نباید تشریفاتی عمل کند به این معنا که با حرف و نقل و وعده‌ مسائل را رفع و رجوع کند که این امر زیبنده نیست. همچنین استاندار اصفهان باید اعتقاد محکمی به ولایت داشته و شجاع و مدبر باشد و تدابیر درستی برای حل مسائل اتخاذ کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه استاندار آینده اصفهان باید برنامه تحولی داشته باشد، تصریح کرد: اصفهان بعد از ۴۶ سال نمی‌تواند استانداری را تحمل کند که در را روی استان ببندد و بخواهد با عده محدودی کار کند. باید از کل ظرفیت‌های استان استفاده کند تا تحول مورد نظر رخ دهد و در انتخاب مدیران باید از انسان‌های جوان، انقلابی و متدین بهره ببرد.

سالک ادامه داد: استاندار باید برای حل مشکلات اصلی بر اساس یک اولویت نگاه و حرکت کند. مشکلاتی از قبیل آب، آلودگی هوا، کسب و کار، صادرات و واردات و سلامت مردم نکات مهمی است که باید در اولویت استاندار آینده اصفهان باشد.

وی افزود: استاندار باید قدرت مبارزه با فساد را داشته باشد و در یک کلام روی فساد سرپوش نگذارد و قاطع با مدیران فاسد در هر رده‌ای برخورد کند. در حقیقت استانداری باید انتخاب شود که بتواند اصفهان را یک تکان و جهش در جهت رشد رتبه در سطح عالی کشور قرار دهد. مردم اصفهان دیر حرکت می‌کنند ولی اگر حرکت کنند محکم می‌ایستند. دولتمردان باید کسی را منصوب کنند که اصفهان را تکان دهد و علما هم نظر مثبتی به این فرد داشته باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070705009
  • خبرنگار : 50117