استاندار خبر داد

افزایش ۸۵ درصدی خرید گندم در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از افزایش ۸۵ درصدی خرید گندم در استان خبر داد.

محمدرضا حسین‌نژاد در شورای اداری که امروز (هفتم مهر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش چشمگیر خرید گندم در استان، کمبودها در حال برطرف شدن است در این راستان ۲۴۹۰ میلیارد تومان به گندمکاران استان پرداخت شد. کل مطالبات گندمکاران استان حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان بود که بخش اعظم آن پرداخت شد و بقیه نیز در حال پیگیری است تا سریع‌تر پرداخت شود.

وی با اشاره به افزایش خرید گندم، گفت: در ابتدای حضور ما در استان میزان خرید گندم حدود ۱۹ هزار تن بود، اما اکنون ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده و برای سال آینده که دولت نرخ خرید گندم را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، پیش‌بینی می‌کنیم روند مناسب فعلی ادامه داشته باشد.

حسین‌نژاد به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی، بازوی تولید کشور است و در این مسیر آموزش و پرورش یکی از ارکان‌های اصلی تحقق این هدف است.

وی بیان کرد: در ۳۲ ماه گذشته در هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس در استان ساخته شده و پیگیری‌های بسیاری برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان انجام شده است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به پایان هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: درباره دوران دفاع مقدس باید درباره بُعدهای توصیفی دفاع مقدس و بُعد تبیینی آن و دفاع از اسلام به‌عنوان محور اصلی، فعالیت‌های اثربخش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در ۲۰۸۰ آموزشگاه استان آغاز شد و تلاش می‌کنیم به تربیت تمام ساحتی بپردازیم.

ابوالقاسم اکبری ادامه داد: مدرسه، کانون اصلی تعالی جویی و حرکت به سمت حیات طیبه است و به‌عنوان موتور محرک تربیت مدیران آینده، در مسیر سند تحول نظام آموزشی حرکت می‌کند.

وی بر ضرورت تکریم معلم در جامعه تاکید کرد و افزود: تکریم معلمان، نتیجه خود را در تربیت دانش‌آموزان و فرزندان این مرز و بوم نشان می‌دهد و از همه مسئولان درخواست دارم این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070704993
  • خبرنگار : 50444