«برایت شعر خواهم خواند» رونمایی شد

فردین خلعتبری: این آلبوم بهانه‌ای برای بودن است!

آلبوم «برایت شعرخواهم خواند» به آهنگسازی بهنام ابوالقاسم و نوازندگی جمعی از هنرمندان شناخته‌شده کشورمان ۶ مهرماه با حضور جمعی از مخاطبان و هنرمندان درعمارت بهرامی تهران رونمایی شد.

به گزارش ایسنا،‌ رضا موسوی ـ کارگردان و طراح ـ که اجرای برنامه رونمایی را به عهده داشت ضمن ابراز خرسندی از انتشار رسمی تازه ترین آلبوم بهنام ابوالقاسم که به گفته او با حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته ، توضیح داد: طبیعتا با توجه به حضور انواع و اقسام پلتفرم‌ها و بسته‌های مختلف رسانه‌ای در فضای مجازی برگزاری یک مراسم رونمایی برای یک آلبوم موسیقایی چندان منطقی به نظرنمی‌رسد. اما به اعتقاد من و برگزارکنندگان این مجموعه موسیقایی که طی ماه‌های گذشته دو آلبوم دیگر را هم رونمایی کرده بودیم برگزاری چنین برنامه‌هایی، تلاشی برای «باهم بودن» به بهانه انتشار یک مجوعه از جنس موسیقی است. شاید بهتربود اسم این مراسم را به جای «رونمایی» برنامه «دید و بازدید» نامگ‌ذاری کنیم.

وی که در آلبوم «برایت شعرخواهم خواند» با بهنام ابوالقاسم و دیگر پروژه‌های موسیقایی و نمایشی مشارکت داشته، در توصیف این آلبوم گفت: آلبومی که از امروز پیش روی مخاطبان موسیقی قرار می‌گیرد، آلبوم بسیار متفاوتی است که تمام قطعاتش می‌تواند قصه من و ما و همه مردم جهان باشد. قصه‌ای که تلاش کرده با زبان موسیقی نکاتی را برای ما روایت کند که می‌توانیم روی تک‌تک آن تفکر و تعمق داشته باشیم. قطعاتی که امروز شما شاهد اجرای زنده بخش‌هایی از آن خواهید بود و مطمئنم بعد ازشنیدن آنها متوجه آنچه گفتم می‌شوید.

فردین خلعتبری ـ آهنگساز، شاعر و پژوهشگر ـ که طی سال‌های گذشته همکاری‌های متعددی با بهنام ابوالقاسم در پروژه‌های مختلف هنری و موسیقایی داشته در بخش دیگری از این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انتشار آلبوم «برایت شعر خواهم خواند» توضیح داد: آنچه طی روزهای گذشته بعد از شنیدن این آلبوم دریافتم، ارائه و صحبت از شیرینی‌ها و تلخی‌ها به واسطه ملودی‌های بهنام ابوالقاسم است که برای من او را تبدیل به هنرمند متفاوتی می کند. این آلبوم بهانه‌ای برای بودن است و وقتی آن را شنیدم با خودم فکر کردم که رهایی برای یک هنرمند چه می‌تواند باشد؟ یا وقتی از رهایی حرف می‌زنیم آن چیزی را درک می‌کنیم که هستیم یا آن چیزی که قرار است بینیم؟

این آهنگساز بیان کرد: به اعتقاد من گاهی هنرمند اسیر دل‌مشغولی‌های خود است، او اسیر چیزهایی است که می‌بیند و می‌داند و در این اسارت عناصری را می بیند که به مثابه آزادی خودش است. مسیری که به اعتقاد من در آلبوم بهنام ابوالقاسم دیده و شنیده می‌شود. از سوی من تک‌تک قطعات این آلبوم هم به گونه‌ای است که هرکدام می‌توانند اثر جداگانه‌ای باشند. این آلبوم وسعتی دارد که که هم آهنگساز و هم شنونده در آن احساس آزادی و رهایی می‌کنید. این‌ها آثار بسیار قابل اعتنایی هستند که حضور نوازندگانی چون پدرام فریوسفی، سامان صمیمی و دیگران به شکلی طراحی و اجرا شده که بهنام می‌خواست. به طور کلی باید به بهنام و همکارانش در این پروژه تبریک بگویم و خوشحالم که چنین دوستانی دارم.

بهنام ابوالقاسم

پدرام فریوسفی ـ نوازنده ویلن و مدرس موسیقی ـ هم در بخش دیگری از این برنامه که با اجرای چند قطعه موسیقایی به صورت زنده نیز همراه بود، ضمن تبریک به بهنام ابوالقاسم برای انتشار آلبوم جدیدش گفت: بی‌تردید خیلی خوشحالم که در این آلبوم حضور دارم و چون حرف زدن همیشه برایم سخت است ترجیح می‌دهم به جای حرف زدن برای شما در اینجا برنامه‌ای را اجرا کنم. اما باید درباره بهنام فقط به یک نکته اشاره کنم.

وی افزود: من انسانی با روحیات متفاوتی هستم و شخصیت خودم را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم احساسم به زندگی چیست؟ ولی باید بگویم دراین ۱۳ سالی که افتخار دوستی با بهنام را داشتم، باید بگویم من و او به معنای واقعی کلمه دوستی را تجربه کردیم . او یکی از معدود کسانی بود که من را بسیار خوب شناخته و من می توانم همواره روی دوستی با او حساب کنم. به هر حال در شرایطی که وضعیت موسیقی آنچنان که باید درشرایط مناسبی قرار ندارد و بسیاری از مجموعه ها و ارکسترهای مهم ما به لحاظ کیفی می بایست بازنگری جدی در حوزه های فنی و تخصصی خود داشته باشند، خوشحالم در آلبومی حضور دارم که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
کاوه عابدین صدابردار، پژوهشگر و نوازنده هم که طراحی و مهندسی صدای پروژه «برایت شعرخواهم خواند» هم در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: بهنام ابوالقاسم دوست دیریافته من است. البته که قبل از این دوستی به واسطه حضور مستمر فردین خلعتبری در استودیو صبا و همکاری‌هایی که این آهنگساز با بهنام داشت من او را می‌شناختم اما به جهت دوستی و رفاقت مقداری زمان برد تا یکدیگر را بشناسیم و به هم نزدیک شویم. اما در همین مدت متوجه شدم که او چه هنرمند و دوست ارزشمندی است.

وی افزود: به اعتقاد من آلبوم «برایت شعرخواهم خواند» فارغ از محتوا و جذابیت هایی که برای خودِ بهنام دارد، می توانید نتیجه چندین سال رفاقت من با این هنرمند باشد. رفاقتی که من و بهنام و رویاهایمان در آن وجود دارند و خوب یادم می آید روزی که به من گفت: بیا این آلبوم را ضبط کنیم اصلا از او چیزی نپرسیدم و بلافصله به بهنام پاسخ مثبت دادم . این آلبوم برای من فقط یک آلبوم مهم و فنی و معتبر به لحاظ فنی نیست. به اعتقاد من تک تک آهنگ های این آلبوم، قصه دوره ای از زندگی ما است که سرشار از جذابیت بوده و اثر قابل اعتنایی است.

بهنام ابوالقاسم ـ آهنگساز و نوازنده پیانو  آلبوم «بر این شعر خواهم خواند» ـ  نیز در پایان این برنامه ضمن قدردانی از عوامل فنی و هنری تازه ترین پروژه موسیقایی خود بیان کرد: خیلی خوشحالم که امروز بهترین دوستانم در مراسم رونمایی آلبوم مستقل ام می بینیم. دوستانی که در کنار پدرم و مادرم امده اند تا در یک مراسم خودمانی و صمیمی شرکت کنند. من باور دارم هیچ چیز مهم‌تر از روابط انسانی و محبت نیست. پس اگر یار خوب دارید قدرش را بدانید و من بسیار خوشحالم که امشب یارانی چون شما را در کنار خودم دارم و لازم می دانم به پاس این برنامه باشکوه از همسرم به عنوان یار همیشه زندگی ام قدردانی کنم.

این نوازنده و آهنگساز تصریح کرد: من برای تولید آلبوم دوستانی داشتم که مثل یک کوه از من پشتیبانی کردند. دوستانی همانند علیرضا سرابچی که باعث و بانی تولید این پروژه شد. هنرمندانی که به عنوان یاور و رفیق به بهترین شکل ممکن در کنارم قرار گرفتند تا بتوانم امروز در خدمت شما باشم. آلبوم که هر یک از قطعاتش را به عزیزانی تقدیم کردم و امیدوارم شما از شنیدن آن لذت ببرید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403070704919
  • خبرنگار : 71410

برچسب‌ها