نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

بهای تمام‌شده مسکن ملی باید مدیریت شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه گاهی متقاضیان در زمینه بالا بودن بهای تمام‌شده مسکن ملی معترض هستند، گفت: با توجه به همین موضوع باید روی مدیریت بهای تمام‌شده این واحدها کار شود که این موضوع از ایرادهای مسکن ملی است.

نبی‌اله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: ایرادی که وجود دارد این است که در حال حاضر دولت زمین این واحدها را تامین می‌کند، پیمانکاران عهده‌دار ساخت هستند و بهای ساخت را متقاضی پرداخت می‌کند.

وی گفت: مسکن ملی می‌توانست برای دهک‌های ضعیف جامعه طوری تهیه شود که دولت، زمین، مجوزها و یک سری امتیازات را بدهد و با پیمانکار به‌صورت مشارکتی قرارداد ببندد که درصدی از آنچه ساخته می‌شود متعلق به پیمانکار و درصدی متعلق به دولت باشد و دولت بتواند به شکل رایگان یا شبه‌رایگان در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار دهد.

او با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه توان پرداخت اقساط مسکن ملی را ندارند، ادامه داد: با توجه به اینکه قشر ضعیف اغلب اجاره‌بها نیز پرداخت می‌کنند، واریز اقساط مسکن ملی برای‌شان سخت است. بنابراین این ایرادها باید در آینده اصلاح شود.

وی در ادامه گریزی به موضوع زیرساخت‌های مسکن ملی زد و توضیح داد: در حال حاضر اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت توزیع برق استان تخصیص داده شده است که در مساکن ملی زنجان باید هزینه شود.

محمدی با توضیح اینکه جذب این بودجه به تاخیر افتاده و منجر به بستن قرارداد نشده است که باید دلیل آن بررسی شود، گفت: مدیران این حوزه باید به سرعت همت جدی برای جذب بودجه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه درباره فاضلاب شهری نیز با شرکت آبفا جلساتی داشتیم، اظهار کرد: در این زمینه، شرکت آبفا قرار است از طریق بانک‌ها اقداماتی برای توسعه فاضلاب شهری داشته باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه مدیران استان باید پیگیر باشند که آب تمام مساکن ملی که افتتاح می‌شود، تامین شده باشد، افزود: کوچک‌ترین کوتاهی در زمینه فراهم شدن زیرساخت‌های ضروری، بویژه آب شرب پذیرفته نیست. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070704882
  • خبرنگار : 50163