رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون:

اسناد موقوفات تیران و کرون در حال تکمیل است

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: اسناد موقوفات این شهرستان در حال تکمیل و اخذ سند است که این ‏فرآیند تا پایان سال به حداکثر آمار خواهد رسید.

حامد جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقص در مدارک و ناشناختگی حدود موقوفات تیران و کرون یکی از معضلات و آسیب‌های جدی برای نیت واقف بوده که طی دو سال اخیر تمرکز خاصی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قرار گرفته تا اسناد آنها تکمیل شود و به سرانجام برسد.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد اسناد موقوفات تیران و کرون دارای سند رسمی هستند که فرآیند و عملیات اجرایی آن برای نتیجه حداکثری در دستور کار است و تا پایان سال جشن اسناد موقوفات این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه این سازمان متولی و مسئول حفظ موقوفات و اجرای نیات واقفان است، تصریح کرد: بی‌توجهی به این موضوع خسارت جدی به همراه دارد و نیت واقف را از بین می‌برد و منجر به سو استفاده بعضی از افراد خواهد شد.

جعفرزاده معتقد است، حفظ و حراست از نیت واقف برای رفع مشکلات جامعه مؤثر بوده و باعث جذب افراد برای انجام وقف خواهد شد و از طرفی هم مردم نسبت به موقوفه مدیون نخواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال سند وقف روستای ورپشت از توابع این شهرستان با عنوان مونس السلطنه اخذ شد، خاطرنشان کرد: مردمی که ملک آنان در محدوده وقف قرار دارد باید نسبت به تنظیم قرارداد و پرداخت حق موقوفه اقدام کنند تا مدیون نشوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون  یادآورشد: روحانی و امام جماعت این روستا نسبت به تنظیم قرارداد ملک خود اقدام کرده و اهالی روستا را برای جلوگیری از اشکال شرعی توصیه به رعایت امور دینی و حقوقی موقوفه کرده است.

به گفته جعفرزاده، در روستای قهریزجان نیز محدوده زمین یکی از مساجد مشخص نبوده که ساماندهی این زمین انجام و از ملک شخصی جدا شده و حقوق موقوفه رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنظیم قرارداد با رعایت حقوق مردم روستای کرد علیا برای رفاه حال مردم انجام شده، افزود: این اقدام با تلاش مسئولان شهرستانی و اجازه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام شده تا شرایط معیشتی و زندگی مردم دچار مشکل نشود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون، خاطرنشان کرد: بی توجهی به حدود موقوفات و اجرای نیت واقف منجر به سوءاستفاده بعضی از افراد شده و سازمان اوقاف و امور خیریه با پیگیری موضوع از طریق محاکم قضایی از این روند جلوگیری کرده است.

به اعتقاد جعفرزاده، مقاومت برخی از افراد در عدم اجرای قانون وقف، این نهاد را از ادامه راه بازنخواهد داشت و نیت واقفان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیران و کرون نیاز به موقوفه عام‌المنفعه است، تصریح کرد: افراد متمکن برای انجام چنین کار خیر توصیه شده تا این دسته از نیازهای شهرستان با کمک وقف رفع شود.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070704823
  • خبرنگار : 50605