رئیس سازمان آتشنشانی:

به ۱۰ ایستگاه آتشنشانی دیگر در کرمانشاه نیاز داریم

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: برای خدمات رسانی بهتر و رسیدن زودتر سر صحنه حوادث به ۱۰ ایستگاه آتشنشانی دیگر نیاز داریم.

آتشپاد غلامرضا رضایی به مناسبت روز آتشنشانی و ایمنی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فعال بودن یازده ایستگاه آتشنشانی در شهر کرمانشاه، گفت: براساس استانداردها در شهر کرمانشاه به ۱۰ ایستگاه دیگر نیاز داریم که البته بزودی ساخت دو ایستگاه آتشنشانی دیگر آغاز خواهد شد.

وی به تلاش نیروهای آتشنشانی برای رسیدن سر صحنه حوادث در کوتاهترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در اکثر حوادث پنج دقیقه ای سر صحنه می‌رسیم، اما گاها به دلیل ترافیک، خصوصا در بافت مرکزی شهر کرمانشاه این زمان کمی بیشتر می‌شود.

رضایی تعداد نیروهای فعلی آتشنشانی کرمانشاه را حدود ۲۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: بزودی ۶۰ نفر دیگر به این تعداد اضافه می‌شود که با افزوده شدن این نیروها وضعیت آتشنشانی کرمانشاه بلحاظ تعداد نیروی انسانی مناسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه بلحاظ تجهیزات هم وضعیت نسبتا مناسبی داریم، گفت: تنها نیاز ضروری آتشنشانی کرمانشاه با توجه به بلندمرتبه سازی که طی این سالها در شهر صورت گرفته، بحث وجود نردبان ۶۲ متری است که در سفر رییس جمهور شهید به استان مصوب شد خریداری شود، اما فعلا صورت نگرفته است. هم اکنون یک نردبان ۳۲ متری داریم که در برخی عملیات‌ها پاسخگو نیست.

رضایی ایجاد خط ویژه در برخی نقاط شهر کرمانشاه جهت تردد خودروهای امدادی از جمله آتشنشانی را نیز خواستار شد و گفت: در صورتی که خط ویژه راه اندازی شود، قطعا سرعت امدادرسانی ما و دیگر دستگاه‌های امدادی بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از شهروندان خواست با نیروهای امدادی و از جمله آتشنشانی همکاری بیشتری کرده و زمانی که این خودروها در حال انجام ماموریت هستند، راه را برای آنها باز کنند تا زودتر به مقصد برسند.

رضایی به تنوع ماموریت‌های سازمان آتشنشانی هم اشاره کرد و با بیان اینکه کار آتشنشانی تنها اطفاء حریق نیست، گفت: اگرچه عموم مردم این سازمان را با اطفاء حریق می‌شناسند، اما ماموریت‌های مهم دیگری همچون خدمات رسانی به محبوس شدگان در آسانسور، نجات سقوط کنندگان در چاه، نجات محبوس شدگان در زیر آوار ساختمان و... هم جزو ماموریت‌های آتشنشانی است.

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه مزاحمت‌های تلفنی کمتر شده، اما همچنان با این مشکل مواجه‌ایم، گفت: شهروندان باید بدانند شاید زمانی که خطوط تلفن آتشنشانی را با مزاحمت اشغال می کنند، فردی که واقعا به دریافت خدمات نیاز دارد، موفق به تماس با آتشنشانی نشود و همین امر جان عده‌ای را به خطر بیندازد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070704794
  • خبرنگار :