رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آران و بیدگل:

تبدیل سندهای دفترچه‌ای به سندهای تک‌برگی ضرورت قانونی است

رئیس اداره ثبت‌ اسناد و املاک شهرستان آران و بیدگل گفت: تبدیل سندهای دفترچه‌ای و منگوله‌دار به سندهای تک‌برگی ضرورت قانونی است و مالکانی که دارای سندهای قدیمی هستند باید نسبت به تعویض سندهای خود اقدام کنند.

حامد فکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان تخلف‌های گسترده برای اقدامات خلاف قانون مثل جعل سندهای دفترچه‌ای و به اصطلاح منگوله‌دار، باعث شد که سال ۱۳۹۰ قانون الزام صدور سند تک‌برگی به تصویب رسد.

وی افزود: صاحبان املاک موظف هستند برای انتقال سند و یا ثبت سندهای جدید اقدام به دریافت سند تک‌برگی کنند که هزینه صدور این سند با توجه به شاخص‌هایی مثل وسعت زمین و عمر ملک، رقمی بین پنج هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: دریافت سندهای تک‌برگی، به نفع مالک است زیرا این سندها دارای مزیت‌های زیادی هستند که از مهم‌ترین آن می‌توان به پایین آمدن احتمال جعل و استفاده‌های غیرقانونی از سندهای مالکیت نام برد.

فکری تأکید کرد: یکپارچه‌سازی و تطابق اطلاعات ملک خریداری شده و مالک در سامانه ثبت املاک، کاهش اعمال غیرقانونی و مجرمانه مبنی بر جعل سند یا مخدوش نمودن سند و مشخص شدن سهم هر یک از صاحبان ملک مهم‌ترین مزیت‌های اجرای قانون صدور سند تک‌برگی است.

وی گفت: مشخص کردن کروکی دقیق ملک و متراژ آن به‌صورت کامل و دقیق و وجود هولوگرام تشخیص اصالت سند، می‌تواند تا حد زیادی از سوءاستفاده‌های احتمالی پیشگیری کند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آران و بیدگل، افزود: طبق قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، اسنادی که باید نقل و انتقال رسمی داشته باشند از سوم تیرماه سال جاری با حاشیه سبز رنگ صادر می‌شود و دیگر اسناد، ارزش قانونی ندارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070704758
  • خبرنگار : 50260