حماس: جهان اسلام و عرب علیه اسرائیل و در حمایت از فلسطین و لبنان اقدام کند

جنبش حماس فلسطین ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار اقدام جهان عرب و اسلام در محافل بین‌المللی شد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه خود با شدیدترین عبارات تجاوزات وحشیانه و مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان را محکوم کرد که آخرین آن حمله به ساختمان‌های مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش ضاحیه جنوبی بیروت را هدف گرفتند که بر اثر آن و طبق آخرین آمار تاکنون ۲ لبنانی شهید و ۷۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. عملیات آواربرداری هنوز ادامه دارد.

حماس اعلام کرد تشدید ترور صهیونیستی علیه ملت لبنان به دلیل حمایت از ملت فلسطین و ایستادگی در برابر نسل‌کشی در غزه و خون‌هایی که این رژیم در فلسطین و لبنان می‌ریزد، مستلزم این است که امت عربی و اسلامی سکوت خود را بشکنند و در مخالفت با جانبداری و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و حمایت از ارزش‌های جوانمردی در ایستادگی در کنار دو ملت فلسطین و لبنان در برابر طرح‌های رژیم صهیونیستی متجاوز، با همه ادوات در همه محافل بین‌المللی اقدام کنند.

این جنبش با ملت و مقاومت لبنان ابراز همبستگی کرده و اعلام کرد در درد و امید آنها به پیروزی بر این دشمن صهیونیستی شریک است و فداکاری و استواری آنها را در حماسه حساب باز در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ و دفاع از مردم لبنان ارج نهاد.

حماس اعلام کرد اشغالگران و رهبران نازی آن رویاپردازان متوهم هستند که گمان می‌کنند می‌توانند با انجام هولناک‌ترین کشتارها علیه مردم فلسطین و لبنان و یا با هدف قرار دادن رهبران و مردان مقاومت به اهداف شوم خود برسند و یا با نابودی مقاومت، قدرت و استمرار آن به پیروزی توهین آمیزی دست یایند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین این حمله رژیم صهیونیستی را جنایت وحشیانه و نازیستی توصیف و اعلام کرد بمباران عامدانه مناطق مسکونی و غیرنظامی را هیچ یک از دروغ‌های دشمن توجیه نمی‌کند. این جنایت جنگی است و مسوولیتش بر عهده کسانی است که برای دروغ‌های جنایتکار جنگی نتانیاهو در سازمان ملل دست زدند اما بی‌شک، حساب با دشمن باز است و رژیم صهیونیستی به زودی بهای جنایاتش را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070604653
  • خبرنگار : 71592