امام جمعه ایلام:

تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی قابل‌ قبول نیست

امام جمعه ایلام گفت: تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی قابل‌ قبول نیست، همه ما امروز مسئولیت داریم به‌عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر، به وظیفه خود عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ایلام با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا، اظهار کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران برای ایران و ایرانی با فداکاری و ایثار عزت و افتخار آفریدند و میراثی ماندگار و الگویی بی‌بدیل را به دنیا معرفی کردند و غلبه ایمان بر سلاح و تجهیزات مدرن امروز را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز به برکت ایستادگی و حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف، دشمنان جرأت حمله به مرزهای ایران را ندارند، افزود: این یکی از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است که هیچ دشمنی با وجود تجهیزات پیشرفته‌تر جرأت حمله به کشور را ندارد.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پیش‌کسوتان دفاع مقدس فرمودند رزمندگان و مجاهدان ما برای جلوگیری از برافراشته شدن پرچم دشمن در مرزهای کشور جان خود را فدا و خانه‌هایشان را داغ‌دار کردند، با وجود این فداکاری‌ها ملت ایران نمی‌پذیرد که پرچم‌های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه آن به وسیله افراد نفوذی و فریب خورده در کشور و دستگاه‌های مختلف برافراشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه این هشدار جدی است که قافله ‌سالار انقلاب اسلامی بیان و زنگ خطری برای مردم و مسئولان است، تصریح کرد: دشمن نظام و انقلاب اسلامی در جنگ سخت شکست خورد اما در جنگ نرم و ترکیبی به دنبال این است که آن اهدافی را که در جنگ سخت به دست نیاورد را امروز به‌دست آورد.

وی با اشاره به اینکه خطر نفوذ دشمن در شهادت شهید رجایی، رئیس‌جمهور،  شهید باهنر نخست‌وزیر محبوب،  شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از کارگزاران دلسوز نظام، ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای و ترور ۱۷ هزار نفر در داخل کشور توسط عوامل دشمن و نفوذی‌ها را ما دیده‌ایم، گفت: جمعی از این‌ نفوذی ها متواری و از کشور فرار کردند اما عناصر پنهان و ناشناخته این‌ها در بدنه حکومت ماندند، برخی از نفوذها پنهان است ولی آثار آشکار نفوذ را در بعضی جاها می‌بینیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول خون شهدای فراوانی است، گفت: ما موظف به اجرای قوانین اسلام هستیم، چنین نفوذهای آشکاری، تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی قابل‌ قبول نیست، همه ما امروز مسئولیت داریم به‌عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر، به وظیفه خود عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مسئولیت سنگین‌تری در مقابل نفوذی‌های پنهان و نفوذی‌های آشکار دارند، افزود: اگر کسی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اقدام کرده، دستگیر شده، محاکمه و محکوم شده است، نباید در جایگاه حساس به‌کار گمارده شود چرا که وقتی در این جایگاه قرار بگیرد گستاخانه خون دل برای فرزندان شهدا، ایثارگران و رزمندگان ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اگر برخی با دادن یک رأی به صندوق انتخابات ریاست‌جمهوری خود را طلبکار می‌دانند که برای مردم تعیین سرنوشت کنند، منصفانه حساب کنند که سهم فرزندان شهدا از خون پدرشان که برای این نظام و انقلاب فدا شده است، چقدر خواهد بود، آیا می‌شود مقایسه کرد و سهم فرزندان شهدا را مشخص کنید.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید با هوشیاری کامل اجازه نداد دشمن شکست‌خورده از رزمندگان ما در مرزها در داخل کشور بتواند با انواع ترفندها و حیله‌ها کار و توطئه خود را به پیش ببرد، افزود: کسانی که در مسیر تحقق خواسته دشمن کار می‌کنند، مزدبگیر دشمن هستند، برخی‌ها هم فریب خورده هستند و به طور قطع، نحوه ارتباط و تقابل با آنان متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر و سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: این سفر فرصتی بود که از مظلومیت جمهوری اسلامی، غزه و لبنان، از جنایت تروریستی آمریکا و صهیونیست‌ها، از ظلم و ستم، تحریم و تجاوز آنان سخن گفته شود، رئیس جمهور ایران اسلامی منصفانه به‌عنوان سخن‌گوی انقلاب اسلامی در سخنگاه سازمان ملل از تجاوزات، ظلم و ستم دشمنان و مظلومیت جبهه مقاومت صحبت کردند.

نمازگزاران جمعه ایلام پس از برگزاری نماز جمعه، در راهپیمایی جمعه خشم علیه جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و لبنان شرکت کردند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070604537
  • خبرنگار : 71299