امام جمعه اهواز:

امیدواریم شاهد فروپاشی صهیونیست‌ها باشیم

امام جمعه اهواز با بیان اینکه همه مومنان در سراسر گیتی آماده هستند، گفت: امیدواریم با این جنایات، شاهد فروپاشی صهیونیست‌ها و اتحاد حداکثری امت اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۶ مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: محور تعلیم و تربیت در خانواده و جامعه ایمانی، محبت است. در زندگی باید دستور خدا و رسول باشد. بسیار مهم است انسان دنبال این باشد که محبوب خداوند متعال باشد.

به گزارش ایسنا، وی با توصیه بر رعایت تقوای الهی افزود: در هفته دفاع مقدس قرار داریم. در دفاع مقدس، ما حمله نکردیم بلکه دفاع کردیم. همه قدرت‌های مطرح دنیا با قدرت نظامی و مادی در کنار صدام بودند و ما از ۳۳ کشور اسیر گرفتیم. ما تنها نبودیم؛ خداوند و مردم در کنار نیروهای مسلح بودند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: همه از زن و مرد پشتیبان بودند و از همه تشکر و قدردانی می‌کنم. از خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان نیز تقدیر می‌کنم. بعد از هشت سال دفاع مقدس، یک وجب خاک به دشمن ندادیم و باید همان مولفه‌ای که آن سال‌ها ما را در برابر دنیا پیروز کرد، را مورد توجه قرار دهیم.

موسوی‌فرد عنوان کرد: در فاجعه طبس، حداقل ۵۰ معدن‌چی قربانی شدند. نباید هرازچندگاهی شاهد چنین حوادثی باشیم. به بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم. نباید در فضای رسانه‌ای بگوییم چنین چیزی تکرار نمی‌شود. متروپل را دیدیم که جوانان ما زیر خاک بودند و ۴۳ نفر از دنیا رفتند.  

وی بیان کرد: فردا ساعت ۸ صبح ۹۸ شهید از مرز بین المللی شلمچه وارد کشور می‌شود و جا دارد همه ما خوزستانی‌ها به استقبال عزیزانی که عزت آفریدند برویم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت حجاب ادامه داد: مسئولان در جملاتی که بر سر زبان می‌آورند مواظب باشند. در برخی نقاط کشور در این خصوص رها است. وقتی جوانی آمادگی ازدواج دارد یا مرد ازدواج کرده‌ای چنین چیزی را ببیند کانون خانواده متلاشی می‌شود که نمونه آن در کشورهای غربی است که تجاوز به عنف در آنجا دیده می‌شود.

وی بیان کرد: حجاب بسیار مهم است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. بنابراین باید همه تذکر زبانی را داشته باشیم.

موسوی‌فرد با اشاره به حوادث لبنان عنوان کرد: د رژیم صهیونیستی با همان انگیزه فرعون، قتل عام کودکان را انجام می‌دهد. 

وی عنوان کرد: ظالمان بدانند مظلومانی که یاور ندارند، خداوند یاورشان است. در زمان فرعون دیدیم خداوند به میدان آمد. فرعونیان به قدرت و عزت خود می‌بالیدند و رژیم صهیونیستی هم این گونه است و فکر می‌کند با چند سلاح پیشرفته می‌تواند پیروز باشد اما باید از کسی که یاورش خدا است، ترسید. این قدرت پوشالی، در مقابل خداوند متعال هیچ‌وپوچ است.

وی با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان افزود: رژیم جعلی با کارهای خود در لبنان، سه هدف دارد. اولین هدف این است که با انفجار دستگاه‌های الکترونیک خود در لبنان می‌خواهد تلفات گسترده‌ای بگیرد و بدنه نظام مقاومت را با سختی مواجه کند. همچنین با ترور فرماندهان ارشد، ساختار نظام حزب‌الله را با شوک بزرگی مواجه کند تا حزب‌الله را از درون دچار فروپاشی کند یا عملیات را فلج کند. اصلی‌ترین هدف این رژیم کودک‌کش این است که حزب‌الله را به توقف عملیات در جبهه شمالی وادار کند اما پشتیبان این امت اسلامی، خداوند است.

موسوی‌فرد عنوان کرد: به تعبیر حاج قاسم، صهیونیست‌ها مرد نیستند و اگر مرد بودند در صحنه مقابله با نظامیان ما می‌آمدند. همچنان که در هشت سال دفاع مقدس بینی آمریکا را به خاک مالیدیم، می‌دانند اگر مستقیم ورود کنند این امت همان امت هشت سال دفاع مقدس است و همان گونه که در آن زمان دشمنان را مانند یک حیوان خوار و ذلیل از منطقه دور کردند، امروز هم این کار را می‌کنند.

وی افزود: در آستانه بارندگی هستیم؛ چند محله بزرگ در بند امام داریم که هر بار بارندگی شدید رخ می‌دهد آب وارد منازل می‌شود و در اهواز هم همین گونه است. باید از هم‌اکنون لایروبی شبکه‌های فاضلاب و... انجام شود تا شرمنده مردم نشویم. باید در بحث اشتغال، مسکن و رفع مشکلات مردم تلاش شود.

امام جمعه اهواز گفت: روز دوشنبه بعد از ظهر عشایر خوزستان در حمایت از مردم غزه و فلسطین و لبنان در این مکان اجتماع خواهند کرد و حمایت خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070604446
  • خبرنگار : 50225