طوفان سهمگین در آمریکا

با پیش‌روی یک طوفان سهمگین موسوم به توفند «هلن» در سراسر خلیج مکزیک به سمت آمریکا، مقامات ایالت فلوریدا برای مردم منطقه دستور تخلیه اجباری صادر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقامات فلوریدا نسبت به قدرت این طوفان هشدار داده و تاکید کرده‌اند افرادی که در خانه‌های خود می‌مانند با پیامدهای تهدیدکننده مواجه خواهند شد.

شبکه الجزیره گزارش داد این طوفان به شدت خطرناک توصیف شده و تاکنون جان یک تن را گرفته است.

به گفته پلیس بزرگراه فلوریدا، طوفان هلن بخش‌هایی از مکزیک را در نوردیده و هم‌اکنون شرایط طوفان گرمسیری را به فلوریدا آورده است. عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) یک نفر پس از سقوط تابلویی روی اتومبیلش بر اثر باد و بارندگی شدید در بزرگراهی در «تامپا»، جانش را از دست داد.

مرکز ملی طوفان (NHC) ایالات متحده نیز اعلام کرد همه ساکنان و عابران در امتداد سواحل «بیگ بند» فلوریدا در معرض خطر طوفان فاجعه‌بار بالقوه قرار دارند.

کارشناسان می‌گویند امواج همراه با ورود طوفان می‌توانند خانه‌ها را ویران و ماشین‌ها را جابه‌جا کند و سطح آب نیز به سرعت بالا می‌رود.

بنابر این گزارش بیش از ۵۵ میلیون نفر در ایالات متحده تحت نوعی هشدار آب و هوایی ناشی از طوفان هلن قرار گرفته‌اند.

وضعیت اضطراری نیز در جورجیا، کارولینای شمالی و جنوبی، ویرجینیا و آلاباما اعلام شده است زیرا NHC هشدار داده است که بسیاری از مناطق جنوب شرقی ممکن است دچار قطع برق، واژگونی درختان و سیل شدید شوند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403070604299
  • خبرنگار : 90069

برچسب‌ها