بررسی ایمن سازی مسیر بی‌آرتی تبریز در کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک

در کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز آخرین اقدامات شهرداری مناطق در خصوص ایمن سازی مسیر بی‌آرتی با حضور پلیس راهور شهرستان تبریز بررسی شد.

ششمین جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ۵ مهر در ساختمان شورا برگزار شد.

موضوع ایمن سازی مسیر بی ‌آر تی و آخرین اقدامات شهرداری مناطق مرتبط در همین رابطه با حضور پلیس راهور شهرستان تبریز و معاونین حمل‌ونقل مناطق و نیز گزارش اقدامات شهرداری از سازماندهی ایستگاه های اتوبوس مورد بررسی گرفت.

روح‌ الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، با اشاره به تکالیف قبلی کمیسیون در خصوص ایمن سازی مسیر بی آر تی گفت: ایمن سازی این مسیر یکی از مطالبات اصلی شهروندان است که در این راستا باید اقدامات لازم صورت گیرد.

احد صادقی، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، در رابطه با پیشنهاد ایجاد راه بندان برای جلوگیری از ورود موتورسواران به مسیر بی‌آرتی گفت: باید برای ایجاد این راهبندان تمام جوانب را در نظر گرفت و بدانیم این راهبندان ها کجا ایجاد خواهد شد و در صورت عدم امکان ایجاد چه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پیوست فرهنگی و اجتماعی این پیشنهاد گفت: برای افزایش ایمنی باید آرامش مردم را نیز در نظر داشته باشیم و برای ایجاد تک به تک راهبندان‌ها بررسی لازم را انجام بدهیم.

در پایان این دستور جلسه مقرر شد موارد و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه از جمله ایجاد راهبندان برای عدم ورود موتورسواران به خط ویژه بی ‌آر تی، رسیدگی به وضعیت روشنایی و همچنین تغییر میله‌های جدا کننده این خط به معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ابلاغ شود.

در ادامه این جلسه عملکرد عمرانی شهرداری منطقه سه مطابق بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای - مالی مصوب سال ۱۴۰۳ (گزارش کمی و کیفی واگذاری‌ها، آخرین وضعیت پروژه‌های شاخص، مسیرگشایی‌ها، آسفالت، تعهدات به سایر مناطق و سازمان‌ها) با حضور شهردار محترم منطقه ۳ کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

فریدون بابایی اقدم، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به حضور نخستین بانوی معاون فنی و عمرانی در شهرداری منطقه ۳ گفت: تاکنون در شهرداری از ظرفیت و تخصص بانوان در حوزه عمرانی و طراحی شهری استفاده نشده است و این موضوع با توجه به فعالیت های طاقت فرسا پروژه های عمرانی تحسین‌ برانگیز است.

وی ادامه داد: فضای عمرانی شهر ما خیلی مردانه بود، از بابت ظهور یک مدیر بانو در معاونت عمرانی بسیار خشنود هستیم. امیدواریم شاهد ادامه این روند و حضور بانوان در معاونت های عمرانی باشیم چرا که بانوان در طراحی، زیباسازی و توجه به جزئیات از استعداد و توانمندی ذاتی برخوردارند.

بابایی اقدم با تاکید بر نظام ویژه در پروژه های عمرانی شهرداری گفت: پیشنهاد می‌شود که کمیته کارشناسی کمیسیون قبل از شروع فاز عملیاتی احداث پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرداری، ارزیابی از آن‌ها کرده و به کمیسیون ارائه کند.

یاسین بجانی، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک گفت: حضور موتورسوان در محوطه داخلی پارک باعث گلایه شهروندان است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود موتور سوارها به فضای پارک اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070504048
  • خبرنگار : 50589