برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک کنسولی ایران و عراق

هیات‌های ایران و عراق طی نشستی در تهران، درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، همکاری‌های علمی و آموزشی، حمایت های حقوقی و قضایی، پلیسی و اینترپل و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایسنا، هشتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به ریاست معاونین وزارت امور خارجه ۲ کشور در تهران برگزار شد.

در این نشست مدیران ادارات ذی‌ربط وزارت امور خارجه، پلیس بین‌الملل، وزارت دادگستری، وزارت علوم و نمایندگان سفارتخانه‌های ۲ کشور حضور داشتند.

هیات‌های ۲ طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، همکاری‌های علمی و آموزشی، حمایت های حقوقی و قضایی، پلیسی و اینترپل و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

طرفین تاکید کردند که سطح بالای سفرهای مردمی بین ۲ کشور دستاوردهای مهمی در تحکیم روابط فیمابین داشته است.

هشتمین کمیسیون مشترک کنسولی ایران و عراق

«علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به مناسبات گسترده مردمی ۲ کشور به ویژه در پرتو زیارت عتبات و آستان‌های مقدس اهل بیت علیهم السلام، تقویت روابط کنسولی بین ۲ کشور را حائز اهمیت دانست.

«عمر البرزنجی» معاون وزیر امور خارجه عراق مناسبات ۲ ملت را ریشه‌دار و عامل مهم پیوندهای همسایگی ۲ کشور اعلام کرد. 

هیات‌های ۲ کشور با مرور جزئیات مناسبات مردمی، از سیر همکاری‌ها در این زمینه اظهار رضایت کردند و بر ضرورت برگزاری منظم نشست‌های کنسولی و پیگیری توافقات تاکید کردند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070504040
  • خبرنگار : 71038