استاندار فارس:

کشور با وفاق و همدلی دولت و ملت اداره می‌شود

استاندار فارس از اداره کشور با وفاق و همدلی ملت و دولت سخن گفت و افزود: با هم کمک کنیم تا کشور به نحو شایسته اداره شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ مهرماه در جلسه شورای شهرستان مرودشت که در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد، بر تامین آب آشامیدنی و تخصیص آن از جانب آب منطقه‌ای سخن گفت و افزود: آب منطقه‌ای موظف است آب شبکه لوله‌کشی که توسط شرکت آبفا انجام می‌شود را تامین کند.

وی با اشاره به موضوع برق شهرستان گفت: برق موضوعی ملی است و تمام کشور تحت تاثیر آن قرار دارد اما با وفاق و همدلی ملت و دولت قابل حل است؛ علاوه بر اینکه باید فرهنگ مصرف تغییر یابد باید به سمت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی تجدیدپذیر حرکت کنیم.

 ایمانیه با اشاره به نقش کشاورزان، صنعتگران، کارخانجات و بهره‌برداران معادن و سایر حرفه‌های تولیدی و صنعتی در همراهی با دولت برای حفظ پایداری شبکه برق کشور، گفت: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو تفاهم‌نامه‌ای منعقد و نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس تاسیس شود تا در مدت زمان مشخص حجم بار شبکه سراسری برق به تعادل عرضه و تقاضا برسد.

وی پر کردن چاه‌های غیر مجاز و هوشمند کردن کنتورهای چاه‌های کشاورزی را یکی از اهداف دولت و مدیریت ارشد استان دانست و ضمن گلایه از بعضی فرمانداران، گفت: علی‌رغم اینکه ۲۵ میلیون تومان وام از بانک کشاورزی برای کشاورزان در نظر گرفته شد تا هزینه کنتورهای هوشمند بر این قشر فشار وارد نکند اما عملکرد بعضی شهرستان‌ها در این زمینه قابل قبول نیست.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه منابع گاز و برق و آب کشور متعلق به همه مردم و حتی نسل‌های بعد هم هست از ضرورت نگاه یکسان به همه استان و برخورد عادلانه با همه مناطق سخن گفت و تصریح کرد: اضافه مصرف در سهم آب و برق و گاز باید با پرداخت هزینه تمام شده باشد.

 وی با بیان اینکه افت ولتاژ در مرودشت طی ماه‌های آینده مرتفع می‌شود بر ضرورت تخصیص‌های جدید به صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده محصولات تاکید کرد و در ادامه دستکاری در کنتورها را امری مذموم و ناپسند دانست و تصریح کرد: این موضوع علاوه بر حق‌الناس بودن، خلاف شرع هم هست لذا در این حوزه جای هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود موضوع اختصاص کود شیمیایی به کشاورزان این منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: پتروشیمی باید ابتدا سهمیه کود شیمیایی مرودشت را بدهد و سپس محصولات خود را از شهرستان خارج کند.

 وی، انجام مسئولیت اجتماعی را یکی از وظایف قانونی صنایع و پتروشیمی‌ها عنوان کرد و ضمن گلایه از عدم اجرای این مسئولیت توسط برخی موسسات خواستار ایفای مسئولیت اجتماعی این نوع مجموعه‌ها شد.

 ایمانیه از حل مشکل تامین قیر معابر روستایی مرودشت خبر داد و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح‌های هادی شهرستان مرودشت شد.

 به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود از اداره کشور با وفاق و همدلی ملت و دولت سخن گفت و افزود: با هم کمک کنیم تا کشور به نحو شایسته اداره شود اگرچه توقعات به جاست اما به وظیفه‌ها هم باید عمل کرد لذا با عقل و علم برای حل مشکلات تدبیر و پیش از وقوع واقعه باید علاج واقعه کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070503985
  • خبرنگار : 50649