مدیر یک دبستان در بخش سرولایت خراسان رضوی:

کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین مشکل ماست

مدیر دبستان شهید محمد اسماعیل طالبی در روستای طالبی از توابع بخش سرولایت گفت: دانش‌آموزان این مدرسه با وجود کمبود فضای درسی، قادر به کسب مقام در جشنواره‌های مختلف شده‌اند.

علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تحصیل ۶۵ دانش‌آموز در این مدرسه، اظهار کرد: دانش‌آموزان این مدرسه توانستند در جشنواره‌های منطقه‌ای مانند دست‌نوشته‌های طلایی رتبه اول، دست‌سازه‌های طرح جابر بن حیان مقام اول، دست‌سازه‌های علمی مقام اول استانی و جشنواره روایت‌پژوهی رتبه‌های اول و سوم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد قبولی نمونه دولتی منطقه از این مدرسه بوده است، کمبود فضای آموزشی را از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست و افزود: به‌دلیل کمبود فضای آموزشی، دانش‌آموزان در یک کانکس تحصیل می‌کنند.

مدیر و آموزگار دبستان شهید محمد اسماعیل طالبی بیان کرد: گرچه در کنار این کانکس، یک ساختمان قدیمی نیز وجود دارد، اما از مسئولان انتظار ساخت یک مدرسه جدید در شأن آینده‌آفرینان این کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه به‌لحاظ تعداد معلم مشکل نداریم، بیان کرد: با ایجاد انگیزه و برگزاری جشنواره‌های درون مدرسه‌ای درصدد کشف استعداد دانش‌آموزان هستیم. در این راستا تمام مراسم‌ و مسئولیت‌های مدرسه را برعهده دانش‌آموزان گذاشته‌ایم، به‌طوری که اکنون چهار مجری بسیار خوب برای مراسم صبحگاهی داریم.

او افزود: به‌دلیل فضای محدود با ایده‌ای جدید توانستیم کتابخانه سیاری را در مدرسه برپا کنیم و در کنار هر نیمکت طلقی برای قرار دادن کتاب گذاشته شده است. همچنین هر هفته در مراسم صبحگاهی مسابقه‌ کتاب‌خوانی در راستای افزایش آگاهی و سواد دانش‌آموزان و انگیزه بیشتر برای مطالعه کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070503919
  • خبرنگار : 50972