به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

نخستین دوره کوچینگ نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود

دوره کوچینگ نوجوان در اصفهان برای نخستین بار به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار می‌شود.

اشکان پارسیانژاد، مشاوره تحصیلی و مدرس دوره‌های آموزشی مهارت‌های فردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کوچینگ نوجوان تمام مباحث مشاوره تحصیلی، پرورشی، انگیزشی و روان‌شناسی را دربر می‌گیرد. بر این اساس، یک دانش‌آموز نوجوان زیر نظر مشاوران متعدد در موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی، انگیزشی و روان‌شناسی مشاوره می‌گیرد. این دوره را به همین دلیل کوچینگ اسم گذاشته‌ایم، زیرا یک مربی خوب بر نوجوان نظارت دارد و از این مسیر می‌تواند به نتایج بسیار در خور اعتنا در دوره نوجوانی‌اش دست یابد.

او با تأمل در بعد تحصیلی کوچینگ نوجوان، توضیح داد: در حوزه تحصیلی، نوجوان در تمام امور مربوط به درس‌ خواندن از برنامه‌ریزی تا انتخاب رشته راهنمایی می‌شوند. از جنبه پرورشی این نوجوان با مهارت‌های ورزشی، هنری و آموزش‌های زبان خارجی آشنا می‌شود و می‌آموزد. در واقع، برنامه‌های منظمی متناسب با شرایط و علاقه‌مندی نوجوان تعریف می‌کنیم.

پارسیانژاد با اشاره به اینکه این دوره از هفته اول مهر ماه آغاز می‌شود، بیان کرد: این دوره که نوجوان زیر نظر تمام مربیان مشاوره می‌گیرد تا پایان سال تحصیلی، یعنی ۹ ماه به طول می‌انجامد. مشاور اصلی این مجموعه من و آذین گازر هستیم. در کنار ما دو نفر، هر دانش‌آموز یک مشاور پرورشی دارد و یک پشتیبان هم دارد. پشتیبان به‌طور روزانه روند درس‌ خواندن و دیگر فعالیت‌های دانش‌آموز را که از قبل مشخص‌ شده است، بررسی می‌کند.

وی گفت: از تابستان سال بعد نیز دوره جدید آن شروع می‌شود. بچه‌های هفتم تا دوازدهم می‌توانند در دوره کوچینگ نوجوان شرکت کنند. در طول این مدت، مباحث تحصیلی و پرورشی و نیازهای شناختی بچه‌ها تغییر می‌کند که ما نیز متناسب با آن پیش می‌رویم.

این مشاور با نظر به زمان‌بندی دوره کوچینگ نوجوان که مخصوص هر دو گروه دختران و پسران است، ادامه داد: این دوره کوچینگ نوجوان به‌طور هفتگی و به‌ کوشش مشاوران برگزار می‌شود. این مشاوره‌های ما به‌صورت کاملاً حضوری است، البته از سیستم تعریف‌شده که هم تلفنی و هم آنلاین است، مباحث متعدد نوجوان به‌طور روزانه بررسی و کنترل می‌شود. روزهای چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۸ شب در واحدهای جهاد دانشگاهی اصفهان این دوره برگزار می‌شود، هرچند اکنون فقط در مرکز هشت‌ بهشت جهاد دانشگاهی اصفهان ثبت‌ نام انجام می‌شود. 

این مشاور با نظر به برپایی دوره کوچینگ نوجوان در تهران، بیان کرد: در تهران کوچینگ نوجوان بسیار موفقیت‌آمیز بود. این سیستم از سال ۱۳۹۴ در تهران آغاز شد و دانش‌آموزان متعددی در سطوح متفاوتی در آن نام‌نویسی کردند. نتیجه فوق‌العاده این دوره را وقتی می‌توان دید که نوجوان به ۱۸ سالگی برسد.

وی با اشاره به اینکه همین نتایج در تهران بود که ما را به برگزاری آن در اصفهان ترغیب کرد، توضیح داد: این دانش‌آموزان پس از پایان دوره در آزمون‌ مهارت‌های مختلف مانند آیلتس نمرات بالایی داشتند. این افراد وقتی سازی را می‌نواختند، اجرای دقیق و گیرایی داشتند و در بهترین‌ دانشگاه‌های سراسر تهران و دیگر شهرهای ایران پذیرفته شدند. کوچینگ یک دوره کامل و جامع است. در جایگاه مشاوری که سال‌هاست با نوجوانان کار می‌کند، آن را اتفاق خوبی می‌دانم.

آذین گازر که روانشناس دوره کوچینگ نوجوان در اصفهان است، به خبرنگار ایسنا گفت: در این دوره با هدف تقویت مهارت‌های متعدد در گروه سنی نوجوانان تلاش می‌کنیم. نوجوانان در ابعاد مختلف شناختی نیازمند آمادگی هستند که افزایش اعتماد به‌ نفس و عزت‌ نفس، کنترل استرس  در این مجموعه قرار می‌گیرند. 

 انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070503818
  • خبرنگار : 50666