هوای خواف بسیار ناسالم شد

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه پایش شهرستان، هوای خواف در لحظات اولیه صبح امروز در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته است.

سعید شفعیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت ناسالم هوا در این شهرستان ناشی از سرعت باد و ایجاد طوفان شدید و گردوخاک است، اظهار کرد: این حالت اخطار بیانگر شرایط اضطراری و برای سلامت همه افراد است.

وی با اعلام اینکه بر اساس کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان بیمارستان، اورژانس، هلال‌احمر و سایر نیروهای خدمات رسان همچنان در حالت آماده‌باش هستند، افزود: گرچه قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ نشانگر وضعیت قابل قبول است اما اکنون شاخص کیفیت هوای این شهرستان با ۲۹۰ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف در همین خصوص از کلیه شهروندان به خصوص گروه‌های حساس درخواست کرد که از حضور در فضای باز جلوگیری کنند و تا حد امکان از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر توصیه می‌شود و باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

شاخص کیفیت هوا به ۶ دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070503757
  • خبرنگار : 30147