مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در همایش یاوران وقف شهرستان بندرانزلی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، شامگاه چهارشنبه ۴ مهرماه سال‌جاری در همایش یاوران وقف که در گرامیداشت هفته وقف در بندرانزلی که به میزبانی بقعه بی‌بی حوریه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف وقف کمک به عدالت اجتماعی، رسیدگی به محرومان، گسترش نوع‌دوستی در جامعه و ارتقا کرامت انسانی است.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید سازمان اوقاف گفت: پویا کردن اقتصاد وقف، تلاش برای همگانی شدن و به تعبیری آسان شدن مشارکت در وقف از جمله این سیاست‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: با همگانی و آسان شدن وقف؛ هر کس به اندازه وسع خود می‌تواند واقف باشد حتی به اندازه سهم یک کاشی در ساخت مسجد در این امر خیر سهیم باشد.

وی افزود: استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف است.

حجت‌الاسلام ‌تدینی تاکید کرد: در سیاست‌های جدید؛ سازمان اوقاف به دنبال پررنگ کردن امور خیریه در حوزه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و هدایت موقوفات به سمت دارو و درمان است.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته که در سطح کشور و استان صورت گرفت طی یک سال گذشته توانستیم برای ۳۴۰۰ قطعه زمین سند مالکیت اخذ کنیم و در حال حاضر ۹۵ درصد املاک اوقاف به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام تدینی با تاکید بر اینکه برگزاری فعالیت‌ها و مسابقات قرآن کریم یکی از برکات و افتخاراتی است که در سازمان اوقاف شاهد برگزاری آن هستیم، افزود: با وجود ۵ هزار موقوفه و ۲۳ هزار مستاجر همچنین ۹۵۰ امامزاده؛ گیلان از استان‌های پیشتاز و ممتاز در امر موقوفات و امامزادگان است.

بندرانزلی بیش از ۴۰ موقوفه منفعتی دارد

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام حمید رهبرشاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه واقفین نیک‌اندیش با گذشتن از مال خود؛ ایثار کرده و برای خدمت‌رسانی به جامعه قدم برداشتند، اظهار کرد: شهرستان بندرانزلی بیش از ۴۰ موقوفه منفعتی دارد که بیشتر آنها، رقبات‌ و مستقلات مساجد و بقاع متبرکه هستند و با دعوت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته درآمدند موقوفات طی ۶ ماه اول امسال برابر کل درآمد سال ۱۴۰۲ در سطح شهرستان بود که این نشان دهنده تحول خوبی است هر چند با وضعیت مطلوب فاصله داریم‌.

حجت‌الاسلام رهبر شاد با اشاره به اخذ سند مالکیت برای حفظ و حراست از موقوفات و حرائم آنها، تاکید کرد: برای ۶ بقعه سند مالکیت اخذ شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی با اشاره به اینکه این شهرستان مسافرپذیر و توریستی است، گفت: در تعطیلاتی که گذشت همه بقاع متبرکه از جمله بقعه بی‌بی حوریه خدمات خوبی به مسافران ارائه دادند ضمن اینکه زائر سرای بقعه بی‌بی حوریه به بهره‌برداری رسیده و به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات اداره اوقاف در ۳ حیطه و عرصه انجام می‌شود، افزود: این حوزه‌ها شامل خدمات فرهنگی است که در مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و از آن جمله می‌توان طرح‌هایی همچون آرامش بهاری، ضیافت الهی همچنین بصیرت عاشورایی را نام برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با اشاره به محور دوم فعالیت‌ها گفت: حیطه دوم اجرای برنامه‌های قرآنی است که شهرستان بندرانزلی یکی از قطب‌های قرآنی استان گیلان است و هر ساله عزیزان ما در سطح شهرستانی، استانی و کشور حائز رتبه می‌شوند که جا دارد از همه دست‌اندرکاران این حوزه از جمله مربیان و موسساتی که با اوقاف همکاری دارند، تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام رهبرشاد تاکید کرد: حیطه سوم خدمات اجتماعی است که از آن جمله توزیع بسته های معیشتی در طرح قرار دوازدهم را می‌توان نام برد که از هفته وقف سال گذشته تا امسال بیش از هزار بسته معیشتی در این طرح توسط خیرین و بقاع متبرکه تهیه و بین نیازمندان توزیع شده، یک مورد آزادی زندانی جرائم مالی غیرعمد، همچنین کمک به فقرا و مستمندان که به طور مستمر از محل اعانات و کمک های مردمی و خیرین انجام می‌شود.

گفتنی است در این مراسم از فعالان حوزه وقف، هیئت امنای مساجد، واقفین، برگزیدگان مسابقات قرآنی همچنین خبرنگار ایسنا به عنوان فعال رسانه‌ای عرصه وقف تجلیل شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070503689
  • خبرنگار : 50283