ارتقای بهره‌وری بهترین راه حل برای برون رفت از مشکلات است/معرفی برترین‌های جشنواره شهید رجایی فارس

استاندار فارس با بیان اینکه مسئولان باید فراتر از وظیفه خود برای رفع مشکلات وقت بگذارند، اظهار کرد: بهترین راه حل برای برون رفت از مشکلات، ارتقای بهره‌وری است.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۴ مهر ماه در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی استان فارس که در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد، با یادآوری اینکه چهارم تا دهم آبان ماه دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود، بیان کرد: این تاریخ فرصت مناسبی است که هر دستگاه از خانواده شهدای مجموعه خود قدردانی کند تا فرهنگ قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت سیزدهم تعیین تکلیف مشکلات بود، اظهار کرد: ان‌شاءالله بتوانیم مسیر خدمت به مردم را پر بارتر و پرنتیجه‌تر ادامه دهیم.

ایمانیه با تأکید بر اینکه بهترین راه حل برای برون رفت از مشکلات، ارتقای بهره‌وری است، گفت: مسئولان باید فراتر از وظیفه خود برای رفع مشکلات وقت بگذارند و حداکثر ارتباط ممکن با مردم را داشته باشند.

وی ادامه داد: شایسته سالاری در انتصاب افراد و انتخاب فرد اصلح، رعایت عدالت و نداشتن تبعیض و نگاه عدالت جویانه، علاج پذیر دانستن مشکلات و موانع، رعایت اخلاق در برخورد با مراجعین، مدیران، کارمندان و ... باید از اولویت‌های هر مدیر و مسئول باشد.

استاندار فارس اهمیت دادن به نظر افراد با تجربه، استفاده از راه میانبر، هم افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کنار هم را کلید حل بسیاری مشکلات دانست و تصریح کرد: اولویت‌بندی پروژه‌ها، فعال شدن صنایعی که رکود پیدا کرده‌اند راه میانبر برای پیشرفت صنعت استان است.

وی توجه ویژه به صنعت گردشگری، فرهنگ‌سازی، رفع مشکلات اجتماعی مانند ازدواج، طلاق، خودکشی، اعتیاد و ... را از مسئولیت دستگاه‌ها دانست و در خصوص مولدسازی بیان کرد: مهم‌ترین حسنی که مولدسازی دارد این است که پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل می‌کند. با مولدسازی می‌توان پروژه‌ها و ساختمان‌های نیمه تمام دانشگاه شیراز را تمام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم، گفت: در استان فارس با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی فعال، قطار پیشرفت این استان روز به روز با سرعت بیشتر در حال حرکت است. 

محسن نعمتی بیان کرد: هرگونه انتخاب در جشنواره شهید رجایی بر اساس شاخص‌های خاصی صورت می‌گیرد و چیزی از ارزش خدمات و تلاش‌های کارکنان و مدیران دستگاه‌های استان کم نخواهد کرد، بلکه این ارزیابی‌ها و عملکرد سبقت و کار را در استان شتاب خواهد داد.

وی تصریح کرد: از بین همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس سامانه‌ای که طراحی شده و اعلامی که صورت گرفت و نمراتی که مدیران به کارکنان داده‌اند و همچنین ارزیابی که در دفتر برنامه‌ریزی استانداری صورت گرفته است، ۱۴ نفر به عنوان کارمند نمونه استانی انتخاب شدند، هرچند که فرایند نمره به گونه‌ای است که تا یک سقف خاص افراد انتخاب می‌شوند.

نعمتی با بیان اینکه در بحث انتخاب کارمندان تاکید استاندار بر این بود که سهمیه‌ها به صورت یکسان و عادلانه باشد و کارمندان دستگاه‌های اجرایی به یک میزان مورد ارزیابی قرار بگیرند، گفت: ۵ نفر از فرمانداران نمونه استان و ۴ نفر از مدیران انتخاب شدند هرچند که این انتخاب‌ها چیزی از ارزش و تلاش مدیران کم نخواهد کرد.

وی بیان کرد: بحث میز خدمت، تسریع در کارهای مردم، عبور نکردن از چاله‌ها و چاره‌اندیشی برای آن‌ها و رفع مشکلات استان از شاخصه‌های انتخاب در این رقابت بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ ارائه داد و گفت: بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی به منزله بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شرایطی به پایان رسید که در سال قبل بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار که همراه با تخصیص بود و ۹۵ درصد این اعتبارات به صورت نقد بود را وارد استان کردیم.

محسن پاپری زارعی ادامه داد: ۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی به صورت تخصیص بود، ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی از محل پیوست، ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ردیف‌های متفرقه، ۳۷۲ میلیارد تومان مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ۳ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده‌ای بود که به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.

وی ادامه داد: از این ریالی که وارد پروژه‌های عمرانی شد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی فعال شد که ۹۰ درصد این پروژه‌ها، پروژه‌های احداث و توسعه‌ای بود که خروجی این اعتبارات و عملکرد آن در سال ۱۴۰۲ و ابتدای ۱۴۰۳ به عنوان زمان هزینه کرد اعتبارات سال ۱۴۰۲ به آن می‌پردازیم.

پاپری زارعی افزود: از این اعتبارات ۷۶۲ کلاس درس به بهره‌برداری رسید، ۶۵ کیلومتر راه روستایی افتتاح شد، ۵۱ فضای روباز ورزشی که زمین‌های چمن هستند به متراژ ۶۵ هزار و ۹۴۴ متر مربع به بهره‌برداری رسید، ۷ فضای سرپوشیده سالن ورزشی به متراژ ۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع و ۱۱۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی افتتاح شد، ۲۲ خانه بهداشت، ۱۹ مرکز بهداشت، ۸ پایگاه سلامت و ۲۱ پایگاه اورژانس به غیر از ریالی است که در حوزه مدیریت آب و برق هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: در رابطه با شورای برنامه‌ریزی توسعه استان با کارگروه‌های چهارگانه ذیل آن تقریباً یکهزار و ۱۷ مصوبه با ۷۴ جلسه، به تفکیک ۱۷ جلسه شورای برنامه‌ریزی با ۴۴۳ مصوبه، کارگروه اقتصادی ۸ جلسه با ۵۳ مصوبه، کارگروه امور اجتماعی ۱۲ جلسه با ۴۲ مصوبه و کارگروه آموزش و پژوهش ۴ جلسه و ۹ مصوبه برگزار شده است.

وی ادامه داد: در شورای فنی استان با کارگروه‌های ذیل آن ۱۲ جلسه شورای فنی استان برگزار شد، کارگروه پیمان ۱۷ جلسه برگزار کرد و تقریبا ۲۶ کار نظارتی انجام شد، همچنین ۵ دوره، ۳ همایش استانی، ۱۸ جلسه کارگروه مصالح و ۸ بازدید از کارگاه‌های تولید و تأمین مصالح داشتیم.

پاپری زارعی از بررسی ۵۶۰ پرونده پیمانکاران و مشاوران و صدور ۴۸۰ گواهی پیمانکاری خبر داد و گفت: استان فارس جزو استان‌هایی است که مجوز پرونده پایه ۲ مشاورین را اخذ کرده است و کارهای استان‌های دیگر را در حوزه بررسی مشاورین انجام می‌دهد.

دستگاه‌های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی فارس

در گروه‌های ۶ گانه

گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان: یدالله حقیقی

گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، پست استان: روح الله عباسی

گروه تولیدی و خدمات، جهاد کشاورزی استان: مجتبی دهقان پور

گروه فرهنگی علمی و آموزشی، آموزش فنی و حرفه‌ای استان: رهام کیائی

گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل بهزیستی استان: محمدرضا هوشیار

اداره‌کل امور اقتصادی و مالی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس: ایوب فرامرزی

گروه عمومی امنیتی و قضایی، اداره‌کل استاندارد استان فارس: محمد مهدی رزمجو

تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر در شاخص‌های اقدامات برجسته

دستگاه برجسته در شاخص ترویج و توسعه فرهنگ نماز، شهرداری شیراز: محمد حسن اسدی

دستگاه برگزیده در شاخص ایمن‌سازی شبکه، شهردار شیراز: محمد حسن اسدی

دستگاه برگزیده در شاخص ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان: علی خواجه‌نژادیان

دستگاه برگزیده در شاخص کسب رضایت مردم، اداره‌کل اوقاف امور خیریه استان: سید عباس موسوی

دستگاه برگزیده در شاخص کسب رضایت مردم، شرکت سهامی عمران شهر جدید صدرا: مهدی پوربهی

دستگاه برگزیده در شاخص بهره‌وری، شرکت آب و فاضلاب فارس: علی شبانی 

دستگاه برگزیده در شاخص بهره‌وری، شرکت آب و فاضلاب شیراز: بهمن بهروزی

دستگاه برگزیده در شاخص اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور، آب منطقه‌ای: سیاوش بدری

دستگاه برگزیده در شاخص تسهیل و ایجاد اشتغال، اداره کل صنعت معدن تجارت: حمیدرضا ایزدی

دستگاه برگزیده در شاخص کیفیت ارائه خدمت در میز خدمت حضوری و الکترونیکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: سید وحید حسینی

دستگاه برگزیده اداره کل ورزش و جوانان: عبدالرحیم خداجو

دستگاه برگزیده در شاخص تحقق شعار سال، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی: وحید خداپرست

 دستگاه برگزیده در شاخص نقشه مهندسی فرهنگی، سپاه فجر استان: سردار یدالله بوعلی

برگزیدگان ارزیابی عملکرد واحدهای اداری شهرستان

شهرستان برگزیده در ارزیابی عملکرد واحدهای اداری

 اقلید: شهرام منصوری 

لارستان: داریوش دهقان

آباده: فرهاد سعدی 

مدیران کل نمونه استان فارس

 مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز: محمدرضا سلاحی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس: مرتضی موصلی

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز: بهمن بهروزی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان: محسن عمادی

 فرمانداران نمونه استان فارس

 فرماندار شهرستان آباده: فرهاد سعدی

 فرماندار شهرستان خرم‌بید: مسعود هادی‌پور

 فرماندار شهرستان کوه‌چنار: سید محمود هاشمی

 فرماندار شهرستان نی‌ریز: یعقوب خسروانی

 فرماندار شهرستان اوز: محمد محمدی

تیم موثر ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان

اعضای تیم موثر ارزیابی عملکرد شرکت برق منطقه استان: مصطفی میرزاده و نوید عباسی

تیم موثر ارزیابی عملکرد اداره کل پست استان: سعید شعبانی و مهدی ابراهیمی

تیم موثر ارزیابی عملکرد اداره کل جهاد کشاورزی: محمد محمدی و فریده کبیری

تیم موثر ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای: امید نگین تاجی و مریم بیانی

تیم موثر ارزیابی عملکرد اداره کل بهزیستی استان فارس: مسعود فضلی و مهرناز کریمیان فرد

تیم موثر ارزیابی عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان: محمد مهدی برنهاد و بهناز شهریاری

تیم موثر ارزیابی عملکرد اداره کل استاندارد فارس: نسرین تنهایی و فرنگیس فرشادی

​​​​​انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403579
  • خبرنگار : 50976