شهردار کرمانشاه در دیدار با سفیر تاجیکستان:

گسترش دیپلماسی شهری یک ضرورت است

شهردار کرمانشاه در دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران، بر لزوم گسترش دیپلماسی شهری تاکید کرد.

نادر نوروزی امروز (چهارم مهر ماه) در دیدار با سفیر تاجیکستان، رئیس سازمان فرهنگی اکو و دبیر دوم سفارت تاجیکستان که با هدف شرکت در همایش شاهنامه‌خوانی به کرمانشاه سفر کرده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی سبب ایجاد مراودات فرهنگی و گسترش توسعه دیپلماسی شهری شود.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین شهرهای آسیایی و بویژه ملت‌های فارسی‌زبان یک ضرورت است که می‌تواند با اشتراکات فرهنگی موجب نزدیک شدن ملت‌ها به یکدیگر شود.

شهردار کرمانشاه بیان کرد: کرمانشاه بزرگترین شهر غرب کشور است که قدمت زیادی دارد و به لحاظ آثار تاریخی، طبیعی، تنوع آب و هوایی، فرهنگ، صنایع دستی، مذهب، پوشش و خوراک بسیار غنی است و در آن، قومیت‌ها و مذاهب مختلف به خوبی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: کرمانشاه دروازه کربلاست و از گذشته‌های بسیار دور زائران اباعبدالله الحسین (ع) از این شهر برای رفتن به عراق و زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه مردم کرمانشاه به مهمان‌نوازی شهره‌اند، گفت: از همه مردم کشورهای همسایه و دیگر ملت‌ها که علاقه‌مند به گردشگری و سفرند دعوت می‌کنم به کرمانشاه سفر کنند و از جاذبه‌های فراوان این استان بهره‌مند شوند.

در پایان این نشست، درخواست رسمی و مکتوب شهردار کرمانشاه مبنی بر خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور تاجیکستان به سفیر این کشور در ایران تقدیم و مقرر شد، نمایندگان وزارت امور خارجه آن را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

اختتامیه جشنواره بزرگ بین‌المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی تاق بستان با حضور دکتر نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان، دکتر سعد سکندر خان، رئیس موسسه فرهنگی اکو و دکتر بهرام، دبیر دوم سفارت تاجیکستان در ایران و گروه‌های مختلف به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070403537
  • خبرنگار :