در آیین گرامیداشت ایثارگران جهاد دانشگاهی مطرح شد

لزوم زمینه سازی برای جهاد تبیین در دانشگاه

رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم توجه به جهاد تبیین برای دانشجویان، گفت: باید برای جوانان دانشگاهی زمینه جهاد تبیین فراهم شود.

به گزارش ایسنا، محمد شیرازی در آیین گرامیداشت ایثارگران جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس لازم است، اظهار کرد: یکی از تکالیف امروز ما این است که زمینه جهاد تبیین را برای جوانان دانشگاهی در هر کجا که هستند، فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید این صحنه ها و مراتب ماهیتی انقلاب اسلامی را برای جوانان تبیین کرد. پیروزی نزدیک است؛ اما شرط دارد و شرط آن این است کا ما تکلیف خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.
 
شیرازی با اشاره به نقش آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: در حال حاضر مراتب آموزشی ما نیاز به رصد و پالایش دیگر دارد تا بینیم اولویت های نیازهای ما چیست و بر مبنای اولویت ها مبانی و محتوا و دروس آموزشی شکل گیرد. باید مدرک دکترایی در دانشگاه‌ها دهیم که مطابق شان نظام و انقلاب اسلامی باشد. عملکرد ما امروز به لطف الهی خوب است اما انتظار ما خیلی بیشتر از این ها است.

رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری توضیح داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند آنچه در دفاع مقدس انجام شد، گنجینه ای است که هرچه از آن بهره برداری کنیم، کم بهره برداری کرده‌ایم. حدود ۱۰ سال قبل ایشان گفتند آنقدر که من برای استفاده از این گنجینه سفارش کردم و فکر می‌کردم برای این امر کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود، الان می بینم تقریبا هیچ کاری انجام نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برداشت ابتدایی دشمن از جنگ، منطقی بود، تصریح کرد: دشمن بر اساس منطق خود می‌گفت جمهوری اسلامی که توان نظامی ندارد، توان نیروهای مسلح آن نیز محدود است، ارتش آن نیز تقریبا پاشیده از هم بود و چیزی نداشت و سپاه نیز تازه تشکیل شده و هنوز سامانی نگرفته بود پس اشاره‌ می‌کردند ما چند روز دیگر تهران هستیم. این امر بر اساس محاسبات میدانی دشمن بود؛ اما چه شد این عظمت در دفاع مقدس شکل گرفت؟. اینجا ماهیت های ناشناخته ای است.

شیرازی همچنین با بیان اینکه از بخشی از کارهای خوب انجام شده توسط جهاد دانشگاهی اطلاع دارم، توضیح داد: ما افسر دوران طاغوت بودیم آن موقع جوان ایرانی احساس کوچکی و حقارت می‌کرد. زمان جنگ سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، تولید برایمان سخت بود؛ اما به لطف الهی شروع کردیم. امروز به جایی رسیدیم که الحمدلله کشورهایی که صاحب قدرت هستند از ما درخواست کمک می‌کنند. چه شد این اتفاق رخ داد؟. دانش و علم جای خود را دارد؛ اما فراتر از آن یک اراده، ایمان و انگیزه قوی می‌خواهد که پای کار آیند و همه وجود خود را بگذارند و به دست آورند.

رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری در بخش دیگر سخنان خود تایکد کرد: به لطف الهی امروز موشک‌هایمان کاربرد خود را نشان داده است و نیاز به معرفی ندارد. در عملیات وعده صادق توانستیم عملیات را به صورت موفق انجام دهیم، البته آنطور که دلمان می‌خواست نشد؛ اما موفق بود. ابتکار بزرگی بود، حضرت آقا در جلسه‌ای فرمودند باید از امروز قضایا را به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کنیم‌. فرمودند بروید آماده شوید برای اینکه از دشمن نخوریم. این فرمان صادر شده است. انشالله دست ما خیلی قوی تر خواهد شد. امروز به لطف الهی هم تجهیزات دفاعی خوب داریم و هم مهم تر از آن نیروهای مومن و با انگیزه و پای کار داریم. این عزت و افتخار ماست که از این توانمندی ها بهره مند هستیم و راه توانمندی جهاد دانشگاهی شکوفا شده است که باید به مقصد برسد.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند اگر چیزی خواستید صادر کنید بخش اصلی علم را باید نزد خود نگه دارید. حضرت اقا می‌فرمایند جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است و شما فرزندان جهاد دانشگاهی امیدهای آینده کشور هستید. این آینده ادامه دارد. حضرت آقا فرمودند از جمله برکات کار جهاد خودباوری ملی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403070403519
  • خبرنگار : 71650