علم‌الهدی: شور انقلابی مردم ما دشمن را به وحشت انداخته است

امام‌ جمعه مشهد گفت: امروز شور انقلابی کشور و جامعه ما از یک طرف دشمن را به وحشت انداخته و از طرف دیگر به رزمندگان جبهه مقاومت روحیه می‌دهد. 

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی چهارم مهرماه، در اجتماع حوزویان خراسان رضوی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمن با جنایات خود می‌خواهد جبهه مقاومت را وادار به عقب‌نشینی کند. رزمندگان در میدان جنگ حاضرند جان خود را فدا کنند. دشمن با بمباران منازل در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان، می‌خواهد جریان مقاومت را در هم شکند.

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل به منفورترین و نکبت‌ترین موجود در نگاه تمام‌ مردم جهان تبدیل شده است، افزود: اگرچه رژیم صهیونیستی این جنایات را با هدف تضعیف مقاومت انجام می‌دهد، اما تمام این‌ها باعث تقویت و افزایش ایستادگی جبهه مقاومت خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: وقتی یک جوان در غزه می‌بیند تمام خانواده‌اش را در بمباران از دست داده و تنها مانده، به جنگ می‌پیوندد و با انگیزه بیشتری نسبت به سایر رزمندگان، به مبارزه با دشمن می‌پردازد. یعنی تا امروز اسرائیل زنان، کودکان و کسانی که توان جنگ نداشته‌اند را از بین برده و در مقابل به تعداد رزمندگان افزوده است. همین شرایطی که در غزه ایجاد شده و توان رزمندگان مقاومت را افزایش داده، عینا در لبنان نیز پیش آمده است. 

علم‌الهدی اضافه کرد: تا پیش از این رژیم صهیونیستی در لبنان تنها با حزب‌الله می‌جنگید و مردم این کشور علیه اسرائیل مبارزه نمی‌کردند و حتی یک سری از عوامل غربزده در لبنان، تحرکات جنگی حزب‌الله را زیر سوال می‌بردند. اما امروز که حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گسترش یافته و مردم عادی این کشور نیز مورد هدف قرار گرفته‌اند، کل لبنان علیه اسرائیل شوریده است و تمام امکانات لبنان با توان حزب‌الله کنار هم قرار گرفته تا رژیم صهیونیستی را نابود کند. یعنی علی‌رغم اینکه اسرائیل با حمله به لبنان می‌خواست مقاومت را در هم بشکند، در عمل باعث شد به قدرت و تعداد رزمندگان اضافه شود. 

وی بیان کرد: اکنون حتی وقتی به حزب‌الله گفته می‌شود اگر به نیروی انسانی یا ادوات جنگی نیاز دارد اعلام کند، می‌گوید همه چیز دارد و هر روز هم برای جنگ با اسرائیل قدرتمندتر می‌شود. به نظر می‌رسد به خاطر ناپاکی آمریکای جهان‌خوار، وضعیت منطقه نهایتا به یک جنگ قوی منجر خواهد شد که تمام منطقه را فرامی‌گیرد. 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه باید شور انقلابی در کشور گسترش یابد، عنوان کرد: اگر بتوانیم چنین کنیم، یک جبهه قدرتمند را در برابر دشمن ایجاد کرده‌ایم. در شرایطی که دشمن فلسطینی‌ها را می‌کشد و جنوب لبنان را بمباران می‌کند، ما باید با گسترش شور انقلاب در داخل جامعه، جبهه را حفظ کنیم. متاسفانه برخی از جریانات داخلی می‌گویند ما باید زندگی خودمان را داشته باشیم و اوضاع اقتصادی کشور خودمان را اداره کنیم و از هر گونه مبارزه‌ای بپرهیزیم. در حالیکه این با منطق اسلامی سازگار نیست. در فرهنگ انقلاب اسلامی، استکبارستیزی یک اصل اساسی است. 

علم‌الهدی تاکید کرد: امروز شور انقلابی کشور و جامعه ما از یک طرف دشمن را به وحشت انداخته و از طرف دیگر به رزمندگان جبهه مقاومت روحیه می‌دهد. خصوصا خراسان و مشهد باید در افزایش شور انقلابی جامعه پیشرو باشد. اگر چنین کنیم، دشمن در هر تصمیم جنایت‌آمیز خود دچار تردید خواهد شد، زیرا از جریان عظیم انقلابی وحشت می‌کند. امروز دشمن از تسلیحات و فناوری هسته‌ای ما نمی‌ترسد، اما از مردم ما وحشت دارد. ۸ سال دفاع مقدس و چند سال دفاع از حرم به دشمن نشان داده است اگر هر حرکتی علیه اسلام و انقلاب صورت گیرد، مردم به میدان خواهند آمد و هیچ چیزی هم نمی‌تواند جلوی آنان را بگیرد. 

وی اظهار کرد: اما امروز به مرکز مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار تبدیل شده است. هر چه قدر این وضعیت بیشتر شود و مردم شدیدتر در برابر ظلم و استکبار مقاومت کنند، زمینه برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم‌تر خواهد شد. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070403518
  • خبرنگار :