مسلمی نائینی در آیین گرامیداشت ایثارگران جهاد دانشگاهی:

بسیاری از کارهای تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در راستای حل مشکلات دفاع مقدس بود

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از کارهای تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در راستای حل مشکلات دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی در آیین گرامیداشت ایثارگران جهاد دانشگاهی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد دانشگاهی و دفاع مقدس و زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از اقدامات جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: دوستان بخشی از کارهای بزرگ که در دفاع مقدس انجام دادند را اینجا به نمایش گذاشتند، این کارهای انجام شده در حوزه دانش بنیان زمانی رخ داده که در کشور هنوز تحقیقات به صورت امروزی انجام نمی‌شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کارهای تحقیقاتی به ویژه در حوزه های دفاع مقدس انجام داده و چندین شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است، ادامه داد: زمانی که وسیله و پدافند هوایی ما آنقدر پیشرفته نبود که بتوانیم جلوی هواپیماهای عراقی را بگیریم، بچه های ما فکر کردند چه کار کنند، ابتدا با بالن های گرمایی می‌خواستند کار کنند که مقداری مشکل پیش آمد و بعد به بالن های هیدروژنی دست یافتند و در بسیاری از پادگان ها از آن استفاده کردند و یکی از هواپیماهای دشمن در اثر برخورد با این بالن ها سقوط کرد.
 
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با عنوان اولین نهاد فعال در حوزه دانشگاه، انقلاب و جنگ، کارهای بزرگی را انجام داد، گفت: جهاد دانشگاهی توانست ارتباط محکمی میان دانشگاه، انقلاب و جنگ ایجاد کند. بسیاری از کارهای تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در راستای حل مشکلات دفاع مقدس بود و مورد تشویق بسیاری از سران نظامی وقت کشور مثل شهید ستاری و صیاد شیرازی قرار گرفت. در ادامه هم با همین همت و اعتقاد به «ما می‌توانیم» و خود باوری می‌شود این مسیر را ادامه داد. کما اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از کارهای بزرگ انجام شده در کشور توسط جهاد دانشگاهی رخ داده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403070403514
  • خبرنگار : 71650