وعده بررسی مسائل آب و انرژی در دانشگاه سمنان

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به افزایش همکاری شرکت آب منطقه‌ای سمنان و این دانشگاه، گفت: بررسی مسائل حوزه آب توسط دانشگاهیان امری ضروری است و در اتاق فکر دانشگاه سمنان مسائل حوزه آب و انرژی بررسی می‌شود. 

سیف‌الله سعدالدین امروز (چهارم مهر ماه) در نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، اظهار کرد: دانشگاه باید از نزدیک با مشکلات صنعت آشنا شود و آنها را حل کند. 

وی بیان کرد: پژوهش و دستاوردهای پژوهشی باید به فناوری برسد و فناوری نیز به‌صورت پایدار و علمی در مسیر ایجاد اشتغال و تبدیل علم به ثروت به‌کار گرفته شود. 

رئیس دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه اثرگذار، دانشگاهی است که مسائل مورد نیاز جامعه را با کمک مدیران و کارشناسان جامعه، درک و شناسایی کند و به زبان علمی برای دانشگاه ترجمه کند و برای رفع مشکلات نیز راه حل علمی پیدا کند. این دانشگاه، پس از پیدا کردن راه حل علمی آن را به زبان صنعت ترجمه می کند و برای بهره‌برداری به جامعه برمی‌گرداند. 

سعدالدین با اشاره به اهمیت حوزه آب و انرژی، ادامه داد: دانشگاه سمنان نسبت به موضوع آب اهتمام ویژه داشته است و همواره این موضوع در اتاق فکر این دانشگاه بررسی می‌شود. امیدوارم تعامل بین شرکت آب منطقه‌ای سمنان و دانشگاه سمنان توسعه یابد و در سایه این تعامل، مسائل مختلف حوزه آب در استان شناسایی و برای حل آنها، راهکار علمی و اجرایی ارائه شود. 

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه استان سمنان با کمبود شدید آب مواجه است و آب مهم‌ترین چالش این استان است، گفت: لازم است فعالیت‌های علمی مشترک در حوزه آب انجام شود. 

او توسعه جامع دانش‌بنیان را شعار دانشگاه سمنان ارزیابی و بیان کرد: دانشگاه انسان‌ساز و دانشگاه شاداب، پرنشاط  و اثربخش در جامعه و صنعت از محورها و اولویت‌های دانشگاه سمنان است. 

وی افزود: نخستین مرکز نوآوری مشترک بین صنعت آب و برق و دانشگاه سمنان در پارک علم و فناوری ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070403485
  • خبرنگار :