معاون اداره آموزش‌ و پرورش لرستان:

۵۰ درصد مدارس باید مناسب رشته‌های فنی و کار و دانش باشند

معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش لرستان گفت: ۵۰ درصد مدارس در برنامه توسعه هفتم باید مناسب رشته‌های فنی و کار و دانش باشند.

نورالدین سبزیان امروز (چهارم مهر ماه) در حاشیه بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از مدارس ناحیه ۱ خرم‌آباد با اشاره به کمبود فضای آموزشی مناسب، اظهار کرد: در برنامه توسعه هفتم باید ۵۰ درصد مدارس مناسب رشته‌های فنی و کاردانش باشد که این امکان با فضاهای موجود میسر نیست.

وی بیان کرد: طبق قانون سایر دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند خودروی‌های فرسوده و اسقاطی خود را در اختیار هنرستان‌های مکانیک قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش لرستان به اجرای طرح همتا در مدارس اشاره کرد و افزود: در این طرح، مدیران مدارس یک منطقه از مدارس ناحیه دیگر بازدید می‌کنند. همچنین بازدیدهای موردی و دوره‌ای در دستور کار آموزش متوسطه است.

حمید میرساکی، دبیر ستاد پروژه مهر لرستان نیز در این بازدید به جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در آن جلسه که به ریاست استاندار برگزار شد، مصوب شد سایر دستگاه‌ها و نهادها به کمک آموزش‌ و پرورش بیایند که برخی دستگاه‌ها در عمل به تعهدات خود کوتاهی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در تابستان امسال در ۱۳۰ مدرسه تعمیرات جزیی انجام شد. همچنین در طرح شهید عجمیان با کمک گروه‌های جهادی تاکنون ۱۳۰۰ کلاس درس در مدارس استان شاداب‌سازی و بهسازی شده است.

فتحی‌زاده، رئیس حراست آموزش‌ و پرورش لرستان نیز گفت: آموزش‌ و پرورش لرستان نیازمند ۱۲۶۰ نیروی خدماتی است که اگر جذب شوند بخش عمده‌ای از مشکلات مدارس حل خواهد شد. این در حالی است که ۱۰ سال است آموزش‌ و پرورش برنامه استخدام برای نیروی خدمات نداشته است.

همچنین غلامحسین عبداللهی، مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه ۱ خرم‌آباد بیان کرد: چرا در شهرک‌سازی‌های شمال شهر فکری به حال فضاهای آموزشی نمی‌شود و چه کسی باید پاسخگو این تراکم بالای جمعیت بدون مدرسه باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070403464
  • خبرنگار : 50175