مدیرعامل آبفای مازندران خبر داد

پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: مدول دوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس در مجموع دارای ۶۲ درصد پیشرفت و در سویل دارای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

بهزاد برارزاده امروز در حاشیه بازدید از طرح جمع‌آوری فاضلاب نوشهر و چالوس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پروژه فعلی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس است، اظهار کرد: ظرفیت مدول اول ۱۰ هزار متر مکعب شبانه روز بود که ظرفیت آن به ۱۴ هزار متر مکعب رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است مدول دوم برای نوشهر و چالوس اجرا شود، افزود: همچنین مدول اول نیز با توجه به پیک جمعیت ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه در این خصوص مطالبه‌گری و پیگیری زیادی صورت گرفت، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ استارت اینکار خورد که کار بسیارسختی بود و اعتباراتی که به آن تزریق می‌شد ملی بود که کفاف این پروژه بزرگ را نمی‌داد.

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: با پیگیری انجام شده از محل ماده ۵۶ تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت و از محل اعتبارات ملی نیز ۱۴۳ میلیارد تومان تخصیص یافت.

برارزاده از پیشرفت ۶۲ درصد کل پروژه خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۴۰ خرید تجهیزات و ۹۷ درصد سویل به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشتر تجهیزات خریداری شده است، عنوان کرد: کابل، لوله‌های استیل و تابلوها باقی مانده است که امروز با حضور معاونت آب و فاضلاب کشور مقرر شد پیمانکار نسبت به خریداری سیتسم‌های الکترومکانیکال اقدام کند.

 مدیرعامل آبفای مازندران خاطرنشان کرد: بنا به قول پیمانکار طرح، این پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

برارزاده کل سرانه استان در حوزه فاضلاب را ۲۱.۶ درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: از این نظر یک عقب ماندگی کلی وجود دارد.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی و از محل ماده ۵۶ وهم از بانک توسعه اسلامی برای شهرهای قائم شهر، محمود آباد، رامسر و تنکابن از این بانک استفاده شد.

این مسئول افزود: فاز نخست سیستم در نوشهر و چالوس پر شده است و در واقع ظرفیت آن ۱۰ هزار متر مکعب است اما در پیک جمعیت ۱۲ تا ۱۴ هزار متر مکعب خدمات داده می‌شود و اضطرار است که هر چه سریع‌تر مدول دوم به اتمام برسد.

برارزاده گفت: ۵۰ هزار جمعیت در دو شهر نوشهر و چالوس اتمام پروژه و بهره‌برداری از آن هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070403425
  • خبرنگار : 50201