مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبرداد

افتتاح مجتمع فرهنگی منجیل پس از ۳۵ سال/ برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به پیشرفت حدود ۶۰ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری منجیل، گفت: قطعا با اعتبار حدود سه تا چهار میلیارد تومان دیگر شاهد تکمیل پروژه تا شهریورماه ۱۴۰۴ خواهیم بود.

امیرحسین طاهری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در نیمه دوم سال جاری، اظهار کرد: با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان و به مناسبت هفته دفاع مقدس، پنج جشنواره هنری در بخش های عکس، فیلم، موسیقی، نمایشی و تجسمی با محورهای ایثار و شهادت، دفاع مقدس، غزه و... در استان برگزار می شود.

وی از برگزاری جشنواره استانی تئاتر خبر داد و افزود: بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر و... از دیگر برنامه هاست که با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین از برگزاری اختتامیه لیگ قرآنی «ضحی» خبر داد و بیان کرد: جشن مهر سینمای ایران را با حضور معاون وزیر ارشاد و مدیرعامل سازمان سینمایی و جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را برگزار کردیم.

طاهری با اشاره به جذب صد درصدی بودجه های عمرانی مرتبط با پروژه های این اداره کل در سال جاری، بیان کرد: پس از مدت ها اعتباری ویژه برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری منجیل به میزان دو میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که با جذب کامل آن، اقدام به خرید اقلام و تجهیزات کردیم و پروژه اکنون پیشرفت حدود ۶۰ درصدی دارد؛ قطعا با اعتبار حدود سه تا چهار میلیارد تومان دیگر شاهد تکمیل پروژه تا شهریورماه ۱۴۰۴ خواهیم بود.

وی خواستار مساعدت فرمانداری رودبار جهت تامین بخشی از اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان شد و اضافه کرد: امیداریم پروژه مجتمع فرهنگی و هنری منجیل پس از ۳۵ سال به سرانجام برسد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه پروژه فرهنگی سراوان در مراحل پایانی بوده و احتمالا تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: یکی از اقدامات این اداره کل طی یک سال گذشته پیگیری پروژه های بر زمین مانده همچون مجتمع های فرهنگی و هنری لاهیجان و آستارا بوده؛ در این راستا به دنبال اخذ سند مالکیت و جواز ساخت هستیم تا یا از طریق اعتبارات دولتی و یا به یکی از روش های واگذاری به اتمام برسند.

وی با اشاره به تصویب اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان در جریان سفر دوم شهید رئیسی به استان، گفت: متاسفانه سفر دوم انجام نشد و امیدواریم در دولت چهاردهم شاهد تخصیص این اعتبار برای لاهیجان باشیم و بخش اصلی این مجتمع فاخر برای بهره مندی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به بهره برداری برسد. در غیر این صورت به دنبال واگذاری پروژه از طریق مزایده به یکی از دستگاه ها جهت اتمام آن هستیم.

طاهری پیشرفت فیزیکی مجتمع فرهنگی آستارا را حدود ۸۵ درصد دانست و یادآور شد: برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی هستیم و لذا بعد از تصویب اعتبارات نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد؛ البته واگذاری بلندمدت پروژه به شخصیت های حقیقی و حقوقی نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل ارشاد اسلامی استان گیلان در بخش تولید محتوای فضای مجازی، تاکید کرد: طی یک سال گذشته تولید محتوا با موضوعات عفاف و حجاب و انتخابات را دنبال کردیم؛ طرح «ریشه های رشت» نیز به عنوان مصوبه قرارگاه شهید آوینی در استان در دستور کار قرار دارد که پس از تولید فیلم های فاخر در اختیار رسانه های جمعی جهت انتشار قرار می گیرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت رسانه ها و پایگاه ها و کانال ها و صفحات در فضای مجازی را بر عهده داریم، اضافه کرد: شورای فضای مجازی گیلان را تشکیل دادیم.

وی از حمایت مالی ارشاد استان از رسانه های فعال در بخش های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و بیان کرد: جشنواره های رسانه ای را با محوریت مسائل روز برگزار می کنیم تا تولید محتوای مورد نظر صورت بگیرد؛ همچنین با همکاری خانه مطبوعات استان، برگزاری جشنواره ها و کارگاه های آموزشی سواد رسانه برای خبرنگاران را دنبال می کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070403416
  • خبرنگار : 50040