دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی پاسخ داد

چرا شرکت راه‌آهن در عرضه بلیت قطار مشکل دارد؟

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ما واگن کم داریم و یکی از دلایل اصلی کمبود بلیت همین ضعف در زیرساخت‌ها است.

امید خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر فروش بلیت قطارها به صورت اینترنتی انجام می‌شد که البته این برای برخی از شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در خصوص تهیه بلیت در حوزه بلیت‌هایی است که توسط دفاتر اینترنتی صادر می شود، ادامه داد: از جمله این معضلات سایت‌های غیرمجاز بود که چند برابر قیمت اصلی اقدام به فروش بلیت می‌کردند، لذا این مسئله در جلسات متعدد کمیسیون گردشگری مطرح شد.

خدادادی بیان کرد: بر این اساس مقرر شد ۵۰ درصد از سهیمه فروش بلیت قطارها به آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز تخصیص یابد تا شهروندان با اطمینان خاطر در خصوص تهیه بلیت خود اقدام کنند.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد دیگر بلیت‌ها به صورت اینترنتی توسط پلتفرم‌های مورد تایید راه آهن به فروش خواهد رسید.

وی بیان کرد: در این تخصیص شاهد افزایش قیمت بلیت قطار نخواهیم بود و بلیت‌ها با قیمت اصلی به متقاضیان عرضه می‌شود، از طرفی با توجه به اینکه پلتفرم فروش بلیت آژانس‌ها تحت نظارت راه آهن است تخلفی در زمینه فروش اختصاصی بلیت‌ها به صورت یکجا به یک گروه را شاهد نخواهیم بود.

خدادادی اظهار کرد: وقتی بلیت توسط آژانس به فروش می‌رسد نظارت بیشتری نسبت به فروش اینترنتی روی آن است، از طرفی یکی از مزایای تخصیص این سهمیه به آژانس‌های مسافرتی این است که بلیت بیشتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: وقتی فروش بلیت‌ها کاملا اینترنتی بود سایت‌ها پس از اعلام فروش بلیت بلافاصله پر می‌شد، اما در این تخصیص پس از اینکه ۵۰ درصد بلیت اینترنتی به فروش رسید، می‌توان به آژانس مراجعه و از آنجا اقدام به تهیه بلیت کرد.

وی گفت: از آنجا که متقاضی زیاد است و سقف فروش بلیت اینترتنی پر می‌شود، لذا باید راه آهن به سمت توسعه زیرساخت‌ها پیش رود. ما در حال حاضر واگن کم داریم و یکی از دلایل اصلی کمبود بلیت همین ضعف در زیرساخت‌ها است.

خدادادی بیان کرد: روزانه حدود ۲۰ تا ۲۱ رام قطار به سمت تهران داریم و بیش از ۷۰ درصد مقصد قطارهای کشور مشهد است، لذا خروجی مسافر به صورت ریلی در مشهد بالا و قطار هم اولین گزینه انتخابی مسافران است، به همین دلیل فشار بر مجموعه ریلی و راه آهن در سطح کشور زیاد است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070403411
  • خبرنگار : 50549