رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد

سازش در یک پرونده با ۴۰۰ شاکی در شهر ری

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ما در برنامه‌های خود ارائه خدمت در بقاع متبرکه را ارائه دادیم و پیگیر هستیم که امورات مردم ختم به خیر شود. این خدمات موجب حل و فصل پرونده‌های بسیاری شده است که در نمونه اخیر آن در شهر ری ما یک پرونده را با ۴۰۰ شاکی به برکت مسجد به صلح و سازش رساندیم.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درسفر به استان گلستان با رئیس کل دادگستری این استان دیدار کرد.

حسن عبدلیان پور در این دیدار گفت: مرکز به عنوان بازوی توانمند اجرایی قوه قضاییه از باب مردمی‌سازی دستاوردهای خوبی داشته و این مسئله را رئیس  قوه قضاییه در مناسبت‌های مختلف و آخرین بار در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری عنوان کردند و نام مرکز را به نیکی در محضر رهبر انقلاب مطرح کردند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درمورد عملکرد هیئت مدیره وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده در استان گلستان بیان کرد: اقدامات کمیسیون حقوق عامه استان گلستان با توجه به عملکردی که در ارائه خدمات معاضدتی و حقوقی به مردم داشته توانسته رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: این دستاورد برای استان گلستان علیرغم اینکه تعداد وکلای کمتری نسبت به برخی دیگر از استان‌ها دارد و به لحاظ پهنه جغرافیایی نیز کوچکتر از بسیاری از استان‌های کشور است، نشانگر تعاملات سازنده و هم افزایی مناسب با دادگستری استان بوده که توانستند به این رتبه وجایگاه دست یابند.

عبدلیان پور در ادامه این دیدار به عملکرد و الگوی خدمت رسانی مرکز به عنوان یک الگوی برتر جهانی اشاره داشت و گفت: شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که در زمینه ارائه خدمات در مساجد و اماکن عمومی با مرکز همراهی دارد. این همراهی سبب شد تا در اجلاس جهانی شهرداری‌ها در برزیل طرح خدمت رسانی مرکز را ارائه کردند و در آن جلسه این طرح به عنوان الگوی مدیریت جهانی معرفی شد و این نشان از برکت و اثربخشی مسجد می‌باشد که قادر به یک حرکت و گفتمان سازی جهانی است.

وی افزود: ما در برنامه‌های خود ارائه خدمت در بقاع متبرکه را ارائه دادیم و در سراسر کشور این اقدام انجام می‌شود و بازخورد ویژه‌ای داشته و پیگیر هستیم که امورات مردم ختم به خیر شود. این خدمات موجب حل و فصل پرونده‌های بسیاری شده است که در نمونه اخیر آن در شهر ری ما یک پرونده را با ۴۰۰ شاکی به برکت مسجد به صلح و سازش رساندیم که این سیره پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بود.

رئبس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه پور همچنین به بحث ورود مرکز در امر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما در مدارس «زنگ حقوقی» را با هماهنگی آموزش و پرورش سرفصل‌های آن طراحی کردیم و وکلا و کارشناسان مرکز در ساعاتی مشخص در مدارس مسائلی که می‌تواند به دانش آموزان کمک کند را آموزش می‌دهند.

وی افزود: ما در صدد آشنایی دانش آموزان با حقوق و تکالیفشان است که بدانند چه حقی دارند و چه وظیفه‌ای دارند و با شورای تبیین کتب درسی نیز هماهنگی داشتیم و کلید واژه‌هایی را برای آن‌ها مشخص کرده ایم که در کتب درسی گنجانده شود و معلمین و دانش آموزان این حقوق را آموزش ببینند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بحث حقوق عامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: ما در مسئله فلسطین رئیس وکلای بین‌المللی آقای ژیل دوور را به ایران آوردیم که بیش از ۲۵۰ هزار وکیل را مدیریت می‌کند. ما در دفاع از حقوق مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی در همکاری با وکلای بین المللی بیش از ۴ هزار سند این جنایات را ارائه کردیم که امروز زمینه ساز صدور حکم جلب علیه نتانیاهو شد.

عبدلیان پور همچنین به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: ما در اجلاس بریکس با افریقای جنوبی که موفقیتی بزرگ در محکومیت رژیم صهیونیستی داشت تفاهمات خوبی انجام دادیم و امروز وکلای مرکز در تمامی دادگاه‌های بین المللی در آی سی سی و آی سی جی حضور خواهند داشت. این کار بزرگی در عرصه بین الملل است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به رایزنی‌ها در اجلاس بریکس اشاره کرد و گفت: ما در این اجلاس بیان کردیم که یک نهاد ملی حقوقی هستیم و آن‌ها در مورد ملی بودن این موضوع از ما سئوال می‌کردند و توضیحاتی که ما دادیم و الگوی خود را معرفی کردیم مورد توجه و استقبال آن‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403070403408
  • خبرنگار :