برگزاری ۷۶ کارگاه مهارت‌های زندگی با هدف کاهش معضلات اجتماعی در خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برگزاری ۷۶ کارگاه مهارت‌های زندگی با هدف کاهش معضلات اجتماعی در استان خبر داد.

دکتر محمدرضا اکبری چهارم مهرماه در قرارگاه پیشگیری استان اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در کارگاه‌های مهارت زندگی مورد توجه قرار می‌گیرد موضوعات مرتبط با کنترل خشم، بهبود زندگی، روابط اجتماعی و کاهش خودکشی است تا بتوانیم تعداد آن را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۰ درصد از اهداف برگزاری طرح مهارت زندگی انجام شده است، افزود: ۹۰۵ نفر در قالب ۷۶ کارگاه در شهرستان‌های مختلف استان از آموزش‌های مهارت زندگی بهره‌مند شده‌اند. 

به گفته اکبری، افرادی که به این آموزش‌ها نیاز دارند از منابع مختلف شناسایی و سپس برای حضور در کارگاه‌ها دعوت می‌شوند که تعداد آن‌ها در شهرستان‌های شیروان و سملقان از دیگر نقاط استان بیشتر بوده است.

دکتر ایلدرآبادی، معاون دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز از خدمات مختلف اجتماعی خبر داد و گفت: مرکز سراج با هدف رسیدگی به اختلالات روانی و عوامل خطر اجتماعی و اعتیاد تا پایان پاییز در اسفراین نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این جلسه از ارائه مشاوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بیش از هفت هزار نفر در استان خبر داد.

الهی راد افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۸۸۶ نفر از مددجویان ما از خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ما بهره‌مند شده‌اند که بیشترین تعداد آن‌ها مربوط به بجنورد با تعداد ۲۳۷۶ نفر است.

وی ادامه داد: این خدمات تاکنون سبب ازدواج مجدد ۳۵۰ نفر از زنان مطلقه یا بدون سرپرست، برگشت به زندگی ۵۱ نفر از زنان متارکه کرده و همچنین بازگشت به تحصیل ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان شده است.

به گفته وی، اطلس آسیب‌های اجتماعی کمیته امداد استان با توجه به جامعه هدفی که دارد تهیه شده و در آن تعداد خانواده‌های دارای آسیب اجتماعی و نوع آن‌ها مشخص شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070403405
  • خبرنگار : 50444