تصویر خیره‌کننده مار نقره‌ای و پنجه‌ی طلایی از منظر فضا

دان پتیت(Don Pettit) فضانورد ناسا در سه ماموریت قبلی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) به دلیل داشتن نگاهی دقیق در هنگام عکاسی از زمین و فراتر از آن شهرت پیدا کرد و اکنون تصویر جدیدی از منظر فضا منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، از زمان رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی در چهارمین ماموریت مداری خود در اوایل این ماه، پتیت که در سن ۶۹ سالگی مسن‌ترین فضانورد فعال ناسا است، زمان کمی را برای استفاده از دوربین‌های ایستگاه برای ثبت و به اشتراک‌گذاشتن تصاویر خیره‌کننده تازه از ارتفاع ۲۵۰ مایلی بالای زمین صرف کرده است.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، پتیت در آخرین اثر خود که روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) منتشر شد، چند عکس عالی و بسیار هنری را به اشتراک گذاشت که انعکاس نور ماه را در مکان‌هایی در حوضه آمازون در آمریکای جنوبی نشان می‌دهد.

پتیت در این پست نوشت: در جایی بر فراز حوضه آمازون، در هنگام عکاسی از شهرها در شب، نور ماه تقریبا کامل را دیدم که از رودخانه‌های پر پیچ و خم جنگل‌های بارانی به شکل پنجه‌های طلایی درخشان و یک مار نقره‌ای دیده می‌شد.

مانند همیشه، پتیت جزئیات تجهیزات و تنظیمات دوربینی را که برای ثبت تصویر استفاده می‌کرد به اشتراک گذاشت. پتیت افزود که او تصاویر را قبل از اشتراک‌گذاری در برنامه فتوشاپ پردازش می‌کند.

در حالی که پتیت به همراه سایر فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال کار بر روی تحقیقات علمی است، او همچنین دوست دارد به سمت ماژول هفت پنجره‌ای کوپولای ایستگاه فضایی برود تا مناظر خارق‌العاده‌ای از زمین ثبت کند.

پتیت تا ماه مارس سال ۲۰۲۵ در مدار خواهد بود و این زمانی کافی برای خلق آثار هنری بیشتر از فضا است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403070403401
  • خبرنگار : 71654