فرماندار اردستان مطرح کرد:

کمبود نیروی متخصص، چالش حوزه گردشگری و معدن‌کاری اردستان

فرماندار اردستان گفت: یکی از بخش‌هایی که نیاز اصلی شهرستان است تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه گردشگری و معدن‌کاری است‌.

سید محمدهادی احمدی‌طباء، امروز(چهارشنبه، ۴ مهرماه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان با مجموعه اقداماتی که انجام داده در دو سال گذشته کارنامه قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی که در مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه‌ای شهرستان برگزار می‌شود، افزود: یکی از بخش‌هایی که نیاز اصلی شهرستان است تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه گردشگری است‌. در این شهرستان استعدادهای زیادی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد ولی نیروی توانمند که بتواند راهنمای گردشگر باشد بسیار کم است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های بزرگ معدن در کشور است و اکنون بیش از ۹۵ معدن در این منطقه در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای شهرستان یکی از بخش‌هایی که باید به فکر تربیت نیروی ماهر برای آن باشد تعمیرکار و مکانیک ماشین‌آلات معادن و سنگین است.

صدور ۲۵۷۰ مرکز آموزشی غیردولتی مرکز فنی و حرفه‌ای در اصفهان

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، گفت: بخش دولتی مرکز فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان شامل ۲۴ مرکز آموزشی تک منظوره و ۶۴۰ کارگاه آموزشی است که در رشته‌های فنی، خدماتی، کشاورزی و... هنرجویان را آموزش می‌دهند.

محمدرضا مصلحی با اشاره به بخش خصوصی مرکز فنی و حرفه‌ای استان افزود: با حمایت‌های صورت گرفته اکنون ۲۵۷۰ مرکز آموزشی غیردولتی در سطح استان مجوزهای لازم را از مرکز فنی و حرفه‌ای دریافت کردند و خدمات مختلفی را هنرجویان می‌دهند.

وی گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و غیردولتی در حال حاضر به ۱۹ جامعه هدف شامل دانشجویان، سربازان، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، بخش صنعت، کشاورزی، خدمات، روستاییان، عشایر و... خدمت رسانی انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه گاهی مواقع رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار نیست و این موضوع چالش جدی را در بخش اشتغال کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای سعی کرده با ارتباط، هم‌افزایی و همفکری با بخش‌های آموزش و پرورش، دانشگاه و صنعت آنها را به بخش مهارت وارد کند تا بخشی از این کمبود جبران شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حسن قاسمی سپرو در زمان تصدی، محمدهادی ملایی به عنوان سرپرست جدید مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان معرفی شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070403392
  • خبرنگار : 50121