فیلم هندی، نماینده بریتانیا در اسکار شد

بریتانیا اولین فیلم بلند ساخته ساندیا سوری را به عنوان نامزد خود در بخش بهترین فیلم بلند بین المللی در نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) فیلم «سانتوش» ساخته ساندیا سوری را به عنوان انتخاب خود برای رقابت در بخش بهترین فیلم بلند بین المللی کرد.

«سانتوش» به نویسندگی و کارگردانی سوری در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال برای اولین بار رونمایی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در مناطق روستایی شمال هند، سانتوش که به تازگی بیوه شده است، شغل شوهر مرحومش به عنوان مامور پلیس را به ارث می برد و درگیر تحقیق درباره قتل یک دختر جوان می شود.

در این فیلم بازیگرانی چون شاهانا گوسوامی و سونیتا راجوار بازی کرده‌اند و مایک گودریج، جیمز بوشر، بالتازار دی گانای و آلن مک الکس نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته‌اند.

فیلم فارسی‌زبان «برندگان» ساخته حسن ناظر کارگردان ایرانی در سال ۲۰۲۳ نماینده اسکار بریتانیا بود و سال گذشته نیز فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر از بریتانیا برنده این جایزه شد.

برای واجد شرایط بودن، یک فیلم بریتانیایی باید عمدتاً غیرانگلیسی زبان باشد و در خارج از ایالات متحده بین ۱ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ اکران شود.

پیش از این کمیته اسکار کشورهایی چون فرانسه، آرژانتین، مکزیک، کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی، اوکراین، ایسلند، کنیا، فنلاند، هند، آرژانتین و مکزیک نیز فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار اعلام کرده‌اند.

سینمای ایران نیز فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه‌پاشا را به عنوان نماینده خود در اسکار پیش رو شناخته است.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می شوند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403070403383
  • خبرنگار : 71454