فرماندار تیران و کرون:

زیرساخت‌ها متناسب با توسعه اقتصادی در تیران به پیشرفت نیاز دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: زیرساخت‌ها متناسب با توسعه اقتصادی در این شهرستان باید توسط شرکت برق و گاز پیش برود.

علی محمدی کیا، امروز (چهارشنبه، ۴ مهر) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور نمایندگان شرکت‌های گاز و برق استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه گلخانه‌های تیران و کرون در سال‌های اخیر همراه با شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خورده و بخش زیادی از تولید و اقتصاد این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اشتغال نیروی کار ساده و حرفه‌ای در بخش صنعت و کشاورزی فعال شده و با توسعه زیرساخت‌ها دو موضوع مهم اشتغال و تولید رونق پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون ادامه داد: توسعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده، اما تأمین زیرساخت‌های انرژی از جمله برق و گاز مانع پیش روی این عرصه محسوب می‌شود.

محمدی کیا معتقد است؛ دستگاه‌های خدماتی باید بر اساس چشم‌انداز توسعه اقتصادی این منطقه، زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی یادآور شد: وضعیت احداث و راه‌اندازی گلخانه‌ها روبه رشد بوده و کم‌توجهی به تأمین زیرساخت‌ها منجر به بروز چالش و نگرانی خواهد شد که سزاوار بخش خصوصی و تولید نیست.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه باید به تأمین زیرساخت‌ها برای تولید توجه شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه جدید گازرسانی نقش مهمی در رفع نیازهای واحدهای گلخانه‌ای و مشترکان مسکونی داشت، اما بر اساس توسعه و اقلیم سرمای تیران و کرون توسعه شبکه گازرسانی نیاز است.

به گفته محمدی کیا، تولیدات این شهرستان در بخش صنعت و کشاورزی به مصرف منطقه و استان می‌رسد، اما بخش زیادی از آن ظرفیت صادراتی دارد که برای کشور ارزآوری هم دارد.

وی یادآورشد: کارگروه تسهیل تمام ظرفیت خود را برای تولید و رفع موانع واحدهای اقتصادی قرار داده که توانسته از بسیاری چالش‌ها بگذرند و به جایگاه مهمی برسند و سهم تولیدی و اشتغال‌زایی داشته باشند.

فرماندار تیران و کرون، تکمیل چرخه تولید با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فرآوری محصولات کشاورزی را مهم خواند و گفت: با توسعه همین زیرساخت‌ها امکان فعالیت شرکت‌های جدید فراهم و نقش اقتصاد نوین ایجاد شده که البته ظرفیت برای ادامه کار وجود دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070403381
  • خبرنگار : 50605