دانشکده علوم قرآنی شیراز در مقطع کارشناسی ارشد اختصاصی طلاب دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اختصاصی طلاب برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

زینب روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پذیرش دانشجو ویژه طلاب در دانشکده علوم قرآنی شیراز، اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی شیراز جزو ۱۸ دانشکده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کشور است که از سال ۷۳ آغاز به پذیرش دانشجو کرده است.

 وی افزود: سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم واقع شده است، دانشکده علوم قرآن در ۳ مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری پذیرش دارد، در رشته دکتری فقط قم پذیرش می‌کند، اما در دو مقطع کارشناسی و ارشد در دانشکده علوم قرآنی شیراز دانشجو پذیرش می‌شود.

 روستایی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: نحوه جذب دانشجو تابع وزارت علوم است و در واقع یک دانشگاه تخصصی به شمار می‌رود، به همین دلیل سازمان سنجش و وزارت علوم یک ظرفیت اختصاصی پذیرش دانشجو  برای ما قائل شده که آن پذیرش ویژه طلاب است، از این‌رو اگر طلبه بانو یا آقایی که سطح یک همراه با لیسانس دانشگاهی و یا سطح ۲ را داشته باشد، می‌تواند در آزمون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شرکت کند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز به زمان و نحوه ثبت‌نام اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ۱۱ مهرماه با مراجعه حضوری به دانشکده علوم قرآنی شیراز واقع در بلوار شهید مطهری (زرگری) شیراز ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: دانشکده علوم قرآنی شیراز از میان طلاب سطح ۲ یا دارندگان مدرک لیسانس دانشگاهی به همراه مدرک سطح یک حوزه، بانو و آقا و علاقه‌مند به رشته علوم قرآنی گرایش‌های(اعجاز، ادبی و مستشرقان) در مقطع کارشناسی ارشد به صـورت رایگان دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز با تصریح بر اینکه طلاب می‌توانند از ساعت ۸ لغایت ۱۴ روزهای شنبه تا چهارشنبه برای ثبت‌نام به دانشکده علوم قرآنی مراجعه کنند، گفت: ۱۹ مهرماه آزمون پذیرش برگزار خواهد شد و پس از آن نیز یک مصاحبه از افرادی که قبول شده‌اند گرفته خواهد شد و بنا بر این شده که دانشجویانی که پذیرش می‌شوند، از همین مهرماه تحصیل خود را آغاز کنند و در واقع دانشجوی مهرماه محسوب شوند.

روستایی گفت: منابع در ۳ عنوان درسی ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث خواهد بود، جلد چهارم مبادالعربیه ویرایش حمید محمدی، کتاب آیت الله معرفت برای علوم قرآنی و برای حدیث نیز کتاب آشنایی با علوم حدیث علی نصیری از جمله منابعی به شمار می‌رود که برای آزمون باید مطالعه شود.

وی در پایان یادآور شد: طلاب می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس  ۰۷۱۳۶۲۷۲۷۲۰،  ۰۹۰۳۹۸۰۶۲۲۱ و یا ۰۹۳۹۵۴۹۴۹۴۱ تماس حاصل کرده و یا به آدرس وب گاه دانشگاه www.quran.ac.ir همچنین آدرس وب گاه دانشکده www.shiraz.quran.ac.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403364
  • خبرنگار : 50649