مسئول میراث فرهنگی، گردشگری شهرستان مطرح کرد

جذب گردشگر بیشتر در چناران با ارتقاء زیرساخت‌ها

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از ارتقاء زیرساخت‌های برج تاریخی رادکان و سایر بناهای تاریخی شهرستان در راستای جذب گردشگر بیشتر خبر داد.

محمد طاهریان مقدم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع عملیات فاز اول محوطه‌سازی برج تاریخی رادکان چناران همزمان با هفته گردشگری اظهار کرد: محوطه‌سازی ورودی و اطراف برج تاریخی رادکان از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این عملیات شامل؛ شیب بندی، شفته‌ریزی، کف سازی با آجرفرش سنتی است، خاطرنشان کرد: پیش‌ از این استحکام بخشی و تثبیت تزئینات برج تاریخی رادکان مرمت و بهسازی شده است.

طاهریان مقدم اظهار کرد: برج تاریخی رادکان یک میل و بنای تاریخی است که در فاصله ۷۴ کیلومتری شمال مشهد و ۲۶ کیلومتری شمال غربی چناران واقع شده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: این بنا به ارتفاع ۲۵ متر، با بدنه استوانه‌ای و گنبد مخروطی شکل، اثری تاریخی مربوط به قرن هفتم هجری است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: فاز اول محوطه‌سازی برج تاریخی رادکان با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان به‌منظور ایجاد زیرساخت گردشگری در بخش رادکان شهرستان چناران برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در دست اجرا است.

برج تاریخی رادکان در سال ۱۳۱۰ و با شماره ثبت ۱۴۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

تاکنون ۱۵ مورد از آثار تاریخی شهرستان به ثبت رسیده و بیش از ۱۰۰ اثر و محوطه تاریخی نیز شناسایی شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070403351
  • خبرنگار : 30147