مدیرکل محیط زیست استان خبر داد:

وقوع آتش‌سوزی در کمتر از ۱۰۰ هکتار مناطق محیط زیستی در فارس

مدیرکل محیط زیست فارس از وقوع آتش‌سوزی در کمتر از ۱۰۰ هکتار مناطق محیط زیستی استان در سال جاری خبر داد.

عطا پورشیرزاد امروز، ۴ مهرماه در مراسم تقدیر از جوامع محلی و تشکل‌های مردم‌نهاد منطقه کوهمره سرخی و ماله گاله که در مهار آتش‌سوزی‌های مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس و منابع طبیعی فعال بوده‌اند، با اشاره به کسب رتبه اول یگان حفاظت محیط زیست فارس بر اساس شاخص‌های کشوری گفت: کسب این جایگاه مرهون همراهی و هم‌افزایی همه دوستداران محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه هنر ما این است که از تعارضات در راستای حفظ بیشتر محیط زیست بهره‌گیری کنیم، افزود: ما معتقدیم در حفاظت از محیط زیست همه محیط بانان، تشکل‌های محیط زیست و جوامع محلی نقش داشته‌اند، اولویت ما پیگیری معیشت محیط بانان است.

پورشیرزاد تصریح کرد: فارس کمتر از ۱۰۰ هکتار در مناطق محیط زیستی در سال جاری آتش‌سوزی داشت و این یک شاخص قابل اعتنا و قابل توجه است که با همین زحمات و دغدغه‌مندی‌ها به دست آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تصریح اینکه ما استانی بزرگ و پهناور داریم، افزود: هماهنگی بین ۳۷ شهرستان این استان کار آسانی نیست، محیط زیست با عملکرد خوب جوامع محلی و اعضای تشکل‌ها پای کار ایستاده است، در مقابل زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کرده‌ایم و دست سود جویان را از انفال الهی کوتاه کردیم، ما از تشکل‌ها کمک خواسته‌ایم و با درک متقابل تاکنون حافظ محیط زیست بوده‌ایم.

پورشیرزاد اضافه کرد: حفظ محیط زیست یک نقطه مشترک است که بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، جوامع محلی، محیط بانان و همه دغدغه‌‎مندان محیط زیست به سمت این نقطه مشترک قدم بر می‌دارند، ما به همه دغدغه‌های جوامع محلی که مهم‌ترین آن تامین معیشت است توجه داریم و برای عملی شدن آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر شیراز به خود می‌بالد که پایتخت شهرهای محیط زیست آسیا است نتیجه همین دغدغه‌ها است، جوامع محلی و اعضای تشکل‌ها برای حفظ محیط زیست فارس بسیار تلاش کردند و ما قدردان تلاش‌های همه عزیزان هستیم. تشکل‌های مردم نهاد به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر جوامع محلی، نقش مهم و محوری در حفاظت از محیط زیست دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس مطالبه‌گری آگاهانه سمن‌ها را به نفع محیط زیست دانست و افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ارتقای دانش و جایگاه فعالان و دوستداران محیط زیست است ما هر گونه انتقادات را نقطه قوت خود در نظر گرفته و هیچ گاه در برابر این مواضع درست و اصولی موضع‌گیری نمی‌کنیم.

کامران اسلاملو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز نیز گزارشی از اطفای آتش‌سوزی‌ها در تابستان امسال در مناطق ماله گاله و کوهمره سرخی ارائه داد و افزود: سمن‌های محیط زیستی همیشه همراه محیط زیست استان بوده‌اند و در کنار جوامع محلی به حفظ محیط زیست کمک کرده‌اند، این تشکل‌ها در این راستا می‌توانند با مطالبه گری و آگاهی‌بخشی در بین مردم و دستگاه‌های مختلف در اشاعه فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403344
  • خبرنگار : 50649