یک ماه پس از سوءقصد؛

نخست‌وزیر اسلواکی پاکت حاوی گلوله دریافت کرد

دولت اسلواکی اعلام کرد «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر این کشور که در ماه مه گذشته هدف سوءقصد قرار گرفت، یک نامه تهدیدآمیز حاوی یک گلوله دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، دفتر مطبوعاتی دولت اسلواکی امروز (چهارشنبه) به وبگاه پالتیکو اظهار کرد «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی یک پاکت نامه حاوی یک گلوله را از سوی یک فرستنده ناشناس دریافت کرده و مقام‌های این کشور موضوع را برای رسیدگی و تحقیق به پلیس ارجاع داده‌اند.

این نامه تهدیدآمیز پس از آن برای نخست‌وزیر اسلواکی فرستاده می‌شود که او در ماه مه گذشته هدف سوءقصدی که باعث حیرت اروپایی‌ها و بر ملا شدن وضعیت چند قطبی شدید جامعه اسلواکی شد، قرار گرفت.

مقام‌های اسلواکی هویت عامل این ترور نافرجام را «یوراج سینتولا» ۷۱ ساله معرفی و تصریح کردند او از مخالفان فیتسو و سیاست‌های دولتش بوده است. او هم‌اکنون در بازداشت از بابت اتهام تروریسم که می‌تواند مجازات ۲۵ سال حبس را برای او در پی داشته باشد، قرار دارد.

فیتسو بعد از آنکه هدف این سوءقصد قرار گرفت تا مدتی در بیمارستان بستری بود و تحت چندین عمل جراحی به سبب جراحاتی که او را تا آستانه مرگ بردند، قرار گرفت.

او مدتی بعد از آنکه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در اولین ویدیویی که از خود منتشر کرد، مخالفان خود را مقصر این سوءقصد دانست. منتقدان فیتسو می‌گویند دولت او به سرکوب رسانه‌ها و نهادهای مبارزه‌کننده با فساد روی آورده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070403333
  • خبرنگار : 71415