عمر البشیر به دلیل مشکلات جسمانی به بیمارستانی خارج از خارطوم منتقل شد

وکیل مدافع رئیس جمهور برکنار شده سودان اعلام کرد که او به دلیل مشکلات جسمانی به بیمارستانی در خارج از شهر خارطوم منتقل شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الحسن الامین» وکیل مدافع «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان امروز-چهارشنبه- اعلام کرد که او برای دریافت مراقبت‌های پزشکی بهتر به بیمارستانی در شمال سودان منتقل شد.

وکیل مدافع البشیر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اظهار کرد: البشیر روز سه‌شنبه منتقل شد و قرار است در بیمارستان مجهزی در شهر «مروی» واقع در ۳۳۰ کیلومتری شمال خارطوم، به شکل بهتری مراقبت‌های لازم را دریافت کند.

البشیر

این منبع در ادامه گفت: وضعیت جسمانی البشیر اخیرا وخیم‌تر شده و او از عوارض ناشی از افزایش سن و فشار خون بالا رنج می‌برد و به آزمایش‌ها و پیگیری‌های دوره‌ای نیاز دارد.

الامین افزود: عبد الرحیم محمد حسین، وزیر دفاع سابق سودان نیز که کمی بعد از البشیر، بازداشت شده بود، به دلیل مشکلات قلبی به همان بیمارستان منتقل شد.

از زمان آغاز جنگ کنونی در سودان در آوریل ۲۰۲۳ میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور، البشیر ۸۰ ساله در پایگاهی نظامی در اطراف خارطوم، پایتخت این کشور در بازداشت است.

البشیر به اتهام فساد و تحصیل مال از راه غیرقانونی مجرم شناخته شد و پیش از آغاز جنگ در آوریل ۲۰۲۳ به دادگاه‌های متعددی احضار شد، او اخیرا در پایگاهی نظامی در «ام درمان» بازداشت بود.

رئیس جمهور برکنار شده سودان به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و ضد بشری و نسل کشی در ارتباط با درگیری‌های سال ۲۰۰۳ در دارفور تحت تعقیب دیوان کیفری بین‌المللی قرار دارد.

در مارس ۲۰۰۹، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت رئیس‌جمهور سابق را به اتهام ارتکاب نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در دارفور صادر کرد که اولین حکم علیه رئیس‌جمهور در قدرت محسوب می‌شد.

در مارس ۲۰۱۲، همین دادگاه حکم بازداشت وزیر دفاع در دوران بشیر و یکی از برجسته‌ترین دستیاران او یعنی عبدالرحیم محمد حسین را به اتهام ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان در دارفور صادر کرد.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070403331
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها