میدل ایست آی: آمریکا احتمالا عجله‌ای برای پر کردن ذخایر تسلیحاتی‌ اسرائیل ندارد

رسانه انگلیسی فاش کرد، دولت «جو بایدن» احتمالا در اجابت درخواست جدید رژیم صهیونیستی برای پر کردن مجدد ذخایر تسلیحات و مهماتش تعجیل نکند؛ مسئله‌ای که چنین سوالی را در میان مقامات آمریکایی برانگیخته که آیا این کشور با این کار در نظر دارد تا به تل‌آویو برای توقف حمله تمام‌عیارش به لبنان فشار بیاورد؟

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد آمریکایی و یک مقام سابق این کشور به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفتند که رژیم صهیونیستی درخواست بلندبالای سه‌ صفحه‌ای را چند روز پیش به آمریکا ارسال کرد و از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار مهمات اضافی شد.

این مقامات می‌گویند: «اسرائیل درخواست انواع جدیدی از تسلیحات را عنوان نکرده، اما به دنبال پر کردن ذخایر خود از متحدش آمریکا می‌باشد زیرا مهماتی که داشته به دلیل تشدید جنگ با حزب‌الله لبنان تمام شده است.»

این مقامات مذکور به پایگاه خبری «میدل ایست آی» مستقر در بریتانیا که وقایع مربوط به غرب آسیا را پوشش می‌دهد، گفتند: یکی از سیستم‌های تسلیحاتی که اسرائیل از آمریکا می‌خواهد آن را دوباره پر کند، سیستم‌های رهگیر برای سامانه دفاع موشکی «اَرو» است.

تحلیلگران و مقامات سابق آمریکایی ادعا می‌کنند که این سیستم‌ها در صورت حمله ایران، حزب‌الله یا یمن به رژیم صهیونیستی استفاده خواهند شد.

«بهنام بن طالبلو» یکی از اعضای ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» به این پایگاه خبری گفت: «جای تعجب نیست که دولت بایدن به دنبال ایجاد موانع جدید برای انتقال تسلیحات باشد؛ اقدامی که با دیگر نشانه‌های دولت بایدن درخصوص بازدارندگی هم‌خوانی دارد.»

مقامات آمریکایی نگران حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و آغاز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه هستند و نشانه‌هایی از ناامیدی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی وجود دارد.

«میدل ایست آی» هم‌چنین گزارش کرد که جو بایدن برنامه‌ای برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به آمریکا برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل ندارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070403304
  • خبرنگار : 71660