برگزاری آیین آزادی ۲۳۹ زندانی آذربایجان‌غربی 

به مناسبت هفته‌های وحدت و دفاع مقدس ۲۳۹ زندانی آذربایجان غربی طی مراسمی چهارشنبه ۴ مهرماه با حضور جمعی از مسئولان، خیرین و خانواده‌های شهداء و ایثارگران در محل زندان ارومیه برگزار شد، آزاد شدند.

تعداد ۱۷۹ نفر از آزادشدگان با ارفاقات قانونی مراجع قضایی و ۶۰ نفر مددجوی نیازمند محکوم مالی بودند که با کمک خیرین ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این آیین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان سلحشور اسلام که با مجاهدت و تمام غیرت و شرف اجازه ندادند یک وجب از خاک مقدس کشور به دست دشمنان بیافتد گفت: امروز به برکت خیرین و دستان پاک و دلهای باصفا و بخشنده زمینه آزادی زندانیان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا و کشور عزیزمان به اثبات رسیده که ایجاد امنیت لزوماً با زندانی‌کردن به غیر از جرایم خاص و مرتکبین آنها بدست نمی‌آید گفت: امروزه بر مبنای آفت‌های جبران‌ناپذیر زندان در دنیا و نظام قضایی ما روی استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون خیرین در موضوعات مختلف راهبری می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تاکید کرد: اشخاصی که در جرایم سبک و محکومیت‌های حداقلی در جامعه حامی نمی‌بینند ناامید می‌شوند که می‌تواند منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

مجیدی افزود: نتیجه سازش و کمک خیرین به آزادی زندانیان یک انسجام بی‌بدیل و منحصر به فرد در جامعه بشری ایجاد می‌کند و آثار مبارکی دارد و کسی که آزادی خود را مدیون جامعه می‌داند تلاش می‌کند دوباره مرتکب بزه نشود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تشکر از خیرین نیک سیرت استان از شهروندان و هم استانی‌ها خواست که هرکسی می‌تواند در انسجام بخشی جامعه کمک کند پای کار بیاید و به هموطنان و همنوعان خود کمک کند چرا که مشکل زندان می‌تواند برای هر فردی در جامعه پیش بیاید.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیین به مناسبت هفته دفاع‌مقدس ضمن اینکه حکم آزادی ۱۲ مددجوی زندانی جرایم مالی توسط عتباتی و مجیدی به آنها اهداء و این افراد از زندان آزاد شدند، همچنین از خیرین و خانواده‌های مکرم شهداء و ایثارگران نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070403291
  • خبرنگار : 50136